Avatar billede skwizie Nybegynder
02. august 2008 - 11:57 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Flytte .dk domæne til USA

Jeg går og overvejer at flytte mit webhotel til USA, men hvordan får jeg flyttet mit dk domæne med over. DK-Hostmaster har jo ikke godkendt de amerikanske servere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. august 2008 - 12:00 #1
dk domæner kan kun ligge på godkendte nameservere, så er de ikke godkendt, så kan du ikke flytte den til deres nameserver.

Du kan dog bruge en dansk udbyder gratisdns m.v. som kan tilbyde DNS hosting af dit domain også pege web, mail m.v. på din host i USA.

Det er den eneste løsning hvis ikke de vil have deres nameservere godkendt.
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. august 2008 - 12:00 #2
Er bluehost.com godkendt?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 14:48 #4
nej
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. august 2008 - 15:26 #5
Joo. mimimig, se mit link fra tidligere.
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. august 2008 - 19:17 #6
Hvorfor kan jeg så ikke flytte 2 ud af mine 3 domæner til bluehost.com.

"Navneserveren, ns1.bluehost.com, svarer ikke autoritativt for domænenavnet, mskontorservice.dk. Ret venligst fejlen og prøv igen."

Det gik godt nok med det domæne der skulle tilknyttes webhotellet, men med de sidste 2, kommer den med ovenstående fejl.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. august 2008 - 21:59 #7
Skwzie: Domænet er ikke oprettet korrekt på navneserveren, det er ikke noget med at den ikke er godkendt, men blot at domænet faktisk ikke er oprettet på serveren.
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. august 2008 - 09:06 #8
Og hvad skal jeg så gøre...?
Avatar billede phliplip Nybegynder
03. august 2008 - 09:08 #9
Må man foreslå at du kontakter bluehost?
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. august 2008 - 09:30 #10
Det har jeg lige gjort, men de kan åbenbart ikke flytte .dk domæner, kun de internationale... sjovt at de så godt kunne flytte mit ene dk domæne under oprettelsen. Så nu bliver det nok servage istedet.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. august 2008 - 09:49 #11
Bare sig de skal oprettet domænet på deres dns servere, så kan du selv flytte det inde på dk-hostmaster hjemmeside. Det kræver blot de opretter det.
Avatar billede phliplip Nybegynder
03. august 2008 - 10:00 #12
Inden du kaster dig ud i Servage.. så vil jeg lige sige at jeg ikke selv har prøvet dem, men har læst om mange andre som har - Og de var ikke tilfredse!

Står i øjeblikket selv og dvæler ved om jeg skal fortsætte min egen - selvopsatte og selvadministrerede - server-box som står her i DK. Eller om jeg skal flytte til Mediatemple. Vi har lige flyttet domænerne i det firma jeg hvor jeg arbejder til en (dv) ved Mediatemple og må sige det virker indtil videre.. men også der har jeg lige læst om folk der har problemer, men såvidt jeg har konluderet er det vist primært deres (gs).

Bare lige mine 50 øre (25 øren udgår jo - så er lige på forkant)