Avatar billede zanfyste Nybegynder
02. august 2008 - 01:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Telefonboks pin kode

Hej

Jeg har købt en telefonboks, da jeg satte den til og skulle prøve den spurgte den om en pin kode, som jeg jo ikke har.
Så det var det om dr var nogen der ved hvad den kan være eller om man kan resette den så man kan komme til at bruge den

Her er et billede af den.

http://gemdet.nu/4/3122126072008080.jpg

Mvh Simon
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2008 - 05:30 #1
Spørg dem du har købt den af (da de kan have ændret koden), eller Tele Danmark som der står på den.
Avatar billede zanfyste Nybegynder
03. august 2008 - 01:29 #2
Hvis man kan ændre koden kan man vel også reeset den ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. august 2008 - 05:28 #3
Måske, måske ikke. Det kommer an på hvordan enheden er programmeret.. om der overhovedet er en reset funktion. Det er jo ikke alle ting der har en reset funktion.

Søg på modelnummeret (som må stå et eller andet sted, f.eks. i bunden i bagpå) via en søgemaskine, f.eks. google.com

Ellers må du kontakte Tele Danmark / TDC og spørge om hvordan man resetter koden på den, eller bede dem om en manual til den eksakte model.

Hvis den pågældende model ikke kan/må ejes af private, eller modellen er fuldstændigt udgået og derfor erstattet af en anden model, kan det godt være at du ikke kan få en manual til den.
Avatar billede zanfyste Nybegynder
03. august 2008 - 18:11 #4
Har kigget på den der er en reset knap på bagpå men synes ikke det virker
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. august 2008 - 19:34 #5
Du kan prøve på at fixe problemet selv, og måske aldrig lykkes, eller du kan spørge dem der har solgt dig telefonen (om hvad koden er) eller dem der har lavet telefon (om hvordan man resetter koden). Så skulle du gerne kunne få klar besked.

Er der en god grund til at du ikke vil spørge?
Avatar billede zanfyste Nybegynder
03. august 2008 - 20:02 #6
Nej egentligt ikke jeg købte den på stumpmarkede da jeg var derinde sidste gang ?
Så der er jo ikke så mange jeg kan spørge andet end tdc
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. august 2008 - 20:15 #7
Det har du ret i.. hvis telefonen har været solgt mere end 1 gang, og det er den første ejer der har sat koden, kender de andre ejere måske ikke koden.. så du skal nok have fat i TDC.
Avatar billede zanfyste Nybegynder
03. august 2008 - 20:24 #8
Ja det er jo ikke andet for at prøve det
Avatar billede salberg Nybegynder
21. august 2008 - 10:27 #9
Det er en Zircon telefon og default koden til telefonen er 8321.
Pin vises kun når telefonen er låst op med nøglen, så du har en fejl på telefonen !
Kontroller den microswich der sidder lige bag låsepalen.
Når telefonen er låst og håndsæt afløftes med en brugbar linie vises: "Indkast 2 kr"
Avatar billede zanfyste Nybegynder
21. august 2008 - 17:40 #10
Når jeg indtaster pin kode. Kommer den med en menu med en masse valgmuligheder, så ved ikke lige hvad jeg skal gøre for at undgå at skrive pin koden hele tiden når jeg løfter røret.

Har prøvet at løfte røret med en brugbar linje spørger den efter pin kode igen.
Så jeg ved da godt nok ikke lige hvad jeg skal gøre nu for at komme videre ?

Mvh Simon
Avatar billede zanfyste Nybegynder
23. august 2008 - 03:26 #11
Ja jeg har brugt nøglen til at låse selve telefonen hvor der er en reset knap bagpå.

Du mener vel det her
http://gemdet.nu/4/99933260720080811_nogle.jpg