Avatar billede livsand Nybegynder
01. august 2008 - 16:43 Der er 4 kommentarer

Bluetooth på min computer

Alle taler om Bluetooth, men jeg forstår ikke hvad det konkret er udover at det er frygtelig smart.

Jeg har det på min computer og min telefon, men hvad kan jeg bruge det til helt konkret?

-Aka
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. august 2008 - 18:06 #1
Du kan oprette trådløs forbindelse imellem dine enheder, hvorved du så kan overføre fx billeder eller andre filer. Man kan også installere programmer så man kan styre mobilen fra pc'en, og omvendt.
Avatar billede thov Forsker
04. august 2008 - 15:12 #2
Og med et BT headset, har du en håndfri telefon uden kabel.

En smart udnyttelse af sytemet, vil være en BT enhed i kufferten, så check-in i lufthavnen klares uden klistermærker med stregkoder - destinationen kodes ind (i kufferten), og sorteringen bliver hurtigere og med færre fejl.

Man behøver senere ikke at spejde efter sin baggage ved båndet - mobiltelefonen kan give signal, når ens kuffert nærmer sig.
Avatar billede livsand Nybegynder
05. august 2008 - 23:32 #3
Dammit hvor smart.
Hva´er det mest enkle man kan gøre med det? Sådan bare lige for at komme igang og se de små ting først:)

Tusind tak for svar
Avatar billede thov Forsker
06. august 2008 - 15:47 #4
Du kunne installere en 'PC-suite' på computeren (findes på tlf. producentens website). Er det en Sony/Ericsson tlf. findes desuden programmet FMA (Float Mobile Agent).

Så kan du sende SMS'er med computeren - det er langt nemmere og hurtigere, end på telefonen.