Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 21:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent egenskaber af mappe + undermapper

Hej,

Er det muligt hente størrelse på en mappe plus evt undermapper og tælle antallet af filer? Lidt ligesom hvis man vælger egenskaber for en mappe i windows :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2008 - 22:38 #1
Til inspiration:

using System;
using System.IO;

class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        Console.WriteLine(TotalSize(@"C:\WINDOWS"));
    }
    public static long TotalSize(string dir)
    {
        long res = 0;
        DirectoryInfo d = new DirectoryInfo(dir);
        FileInfo[] allf = d.GetFiles();
        for (int i = 0; i < allf.Length; i++) {
            res += allf[i].Length;
        }
        DirectoryInfo[] alld = d.GetDirectories();
        for (int i = 0; i < alld.Length; i++) {
            res += TotalSize(alld[i].FullName);
        }
        return res;
    }
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2008 - 23:53 #2
@"C:\WINDOWS" er nok ikke det bedste sted at teste med.. :-)

Og så vil jeg anbefale, at funktionen afvikles i en tråd, måske med live opdatering af f.eks. en label..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 00:04 #3
Hvorfor ikke ? Der er da mange filer !

Hvis det er en windows app er en tråd nok nødvendig for ikke at blokere event tråden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2008 - 00:57 #4
Yes.. det var for ikke at blokerer event tråden..

@"C:\WINDOWS" = mange filer
mange filer = lang tid (ved test)
lang tid (ved test) = kedelig, irriterende tid

Jeg ville nok først teste med et par mapper + undermapper + filer.. og derefter nogle store mapper og sammenligne med Windows' egne oplysninger..

Andet end det, er der ikke noget galt i at arbejde med @"C:\WINDOWS".

PS (jeg ved godt at det bare var "til inspiration"):

Jeg synes ikke at jeg kan se en "kill" switch, dvs., abort-funktionalitet, så kan man stoppe løkken og hoppe ud (returnerer det fundne).. denne funktionalitet kan hurtigt blive handy, hvis man har valgt en forkert mappe, hvor hele internettet tilfældigvis lå i.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2008 - 10:46 #5
arne_v > Tak for inspiration :) Der er noget at lege med, så det skal nok blive spændende.

thesurfer > Kill funktion var nok ikke nogen dårlig ide, da jeg fx skal hente info fra flere computer på et netværk....
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 21:30 #6
arne > Du må gerne smide et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2008 - 21:44 #7
svar
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 09:55 #8
Tak for hjælpen :)