Avatar billede kingdingaling Nybegynder
30. juli 2008 - 16:16 Der er 19 kommentarer

Mobil bredbånd.?

Står for og skulle flytte fra jylland til Kbh for og starte studier, og i og med at jeg kun bruger bærbar ville jeg selvfølgelig også gerne have noget internet som jeg kan slæbe med mig rundt når det er.

Nogen herinde der har gode råd ang hvilke udbydere der er og hvem af dem der leverer de bedste og mest stabile mobilbredbånd.?

Spørger da jeg selv har fundet frem til at 3 levere noget af det på papiret hurtigeste mobil bredbånd, dog har jeg desværre også hørt en del dårlige rygter om dem hvad angår dækning og stabilitet på nettet osv osv osv..

nogen der ved bedre.?
Avatar billede sleeper Nybegynder
30. juli 2008 - 16:24 #1
Du får ikke noget bedre en 3 rent prismæssigt.
Sonofon levere også 7,2 men de er også dyrere
(Jeg ved ikke om det kun er på firmaaftaler de levere denne hastighed)

Det er rigtigt at mange steder i Jylland har 3 stadigvæk dækningsproblemer, men jeg tror næsten hele KBH er dækket
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 16:30 #2
vi haret 3 modem fra 3.dk model huwaii e220 og det kører godt uden problemer .

den båndbredde jeg har på denne pc jg skriver fra nu er pt 3567 kpbs i dwnload og 354kpbs i upload men igen det svinger hvis du er tæt på en mast så får du hurtigere hastighed og det har også noget og sige hvormange der er på masten .

hastigheden er set her op på 5,5 mbit

vedr det negative du har hørt har jeg ikke oplevet noget .

mange sælger disse løsninger men de har ikke så høj båndbredde som 3 fx m1,sonofon,cybercity,tdc mfl
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 16:31 #3
3 har dæknings aftale med tdc så du vil ikke opleve huller så man falder af

og så kan 3 kortet bruges gratis i hele sverige på deres net deroppe
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
30. juli 2008 - 16:43 #4
Jammen så ender det jo sikkert med og være 3 jeg tager, nogen der har erfaring med deres Huawei E960 router.?

Vil gerne have en router så jeg har mulighed for og smække mere end 1 computer på nettet når jeg har besøg osv...
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:07 #5
hvis du vil have en 3g router så kig lige på

linksys wrt54 3g mener jeg den hedder eller dlink men søg på 3g router på google men du skal sikre dig den har usb og den under støtter huwaii e220

vedr router snakkede vi med 3 om dette og som de siger man skal ikke have for mange pcr koblet på og køre tung trafik .

jeg har testet via en pc der var sat op til gateway og så over en router så computerne sad derpå og det er brugbart det hakker ikke men downloader du en tung fil kan du opleve det lige hakker lidt i siden på den anden pc .

vedr 3 forsøget jeg lavede blev også testet voip over 3 det kører fint uden samtalen hakker i lyden samtidig med man henter på internettet .

udbyderen der blev testet voip på var telsome

ring til 3 og tal med lasse holmstrøm så kan han lave et tilbud til dig vi fik oprettelse og modem gratis
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:12 #6
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=116177&SamleMenuID=12&gruppe=5145&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Linksys

linket er blot et eks men jeg er itvivl om usb porten om den er der og om den kun under støtter vodafone .

http://www.prcdata.dk/produkt/d-link-3g-mobile-router-dir-451/65644631/

dlink fordelen er wifi men eftersigende skulle den ikke køre så godt som linksys .

generelt mener jeg man skal købe router / wifi hver for sig så boksen kun laver den funktion den nu skal
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:32 #7
alternativ kan du hvis du har en gammel bærbar liggende lave en proxy server modemmet i usb porten og så en router på netkortet

netkortet på maskinen skal have et fast ip nummer fx

ip adr :192.168.0.1
sub    :255.255.255.0
gw    :192.168.0.2

disse informationer fanger wan interfacet i routeren så som skal stå til dhcp

lan delen i routeren skal blot køre alm dhcp i serien

routeren ip adr er 192.168.1.1

start ip fx 192.168.1.10 > fremad i dhcp fx 10 numre til dhcp

denne løsning er en mpde og gøre det på og som virker .
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. juli 2008 - 17:03 #8
Jeg prøver lige og lure på hvad du har lavet af link:) og så siger jeg ellers mange tak for hjælpen.

Og nej, jeg har ikke langsom computer, købe for et par mån siden en Novabook Xlerator SE så jeg har hvad jeg skal bruge det næste stykke tid:) Kanon bærbar forøvrigt.!
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 18:19 #9
fordelen for dig ved og vælge 3´s router er at får du tekniske problemer så kender de produktet og du har ikke problemet med at man sidder med et ukendt produkt overfor dem .

så køb routeren hos 3.

min oplevelse med 3 teknikkere er de ved hvad de taler om og er utrolig venlige .

Fast pris pr. md. 299,00 kr.

Startpakke (Huawei E960 WLAN router 999,00 kr. og oprettelse 99,00 kr.) 1.098,00 kr.
Online rabat -200,00 kr.

Første måned betales 1.197,00 kr.

vedr prisen snak lige med lasse nystrøm fra 3 om total prisen han kan give dig et tilbud pr mail som du så kan godkende

Herefter fast pr. md. kun  299,00 kr.

alle priser er inkl. Moms
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
04. august 2008 - 22:56 #10
Ja jeg har også snuset lidt rundt og kikket på routere i dag, og jeg må nok indrømme at jeg med den tekniske viden jeg har ville være bedst tjent med og købe det jeg skal bruge igennem 3 så jeg kan få noget hjælp såfrem det går i lort for mig:)

Og den Huawei E960 var også den jeg havde bestemt mig for og gå efter, den anden trådløse er sikkert udemærket men ikke specielt god hvis man gerne vil kunne slæbe det med sig..

Hvordan får jeg evt nemmest fat i Lasse Nystrøm.?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 09:28 #11
man ringer til 3 og beder om at tale med ham .

vi bestilte igennem ham direkte pr tlf og fik alle rabatter
Avatar billede queen81 Nybegynder
25. maj 2009 - 16:31 #12
Hej
jeg fandt denne gamle tråd, og jetdirect´s post # 5
som er henad det jeg søger,

Jeg skal flytte og derfor ved at overveje ip telefoni.

Jeg har mobilt bredbånd fra Oister som køre på 3´s net, jeg ligger omkring de 2 mbit og 0,35,
har I/du testet mere omkring mobilt bredbånd og ip telefoni siden juli/2008??

Jeg skal ikke downloade medens jeg taler i telefon, men er måske bare koblet på nettet.

Kan man bruge sin normale telefon man har i forvejen??
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 16:42 #13
har du brug for og være mobil med internettet ?

ellers overvej en telmore linie ,de kræver ikke fastnet og oprettelsen er gratis ,det vsr den da vi oprette 2 linier
telmore er tdc så kvaliteten er i top

vedr router ved trådløs er det lidt svært da der ikke er nogen voip router til telefoni ikke engang 3 har noget

ved en fast linie findes der flere forskellige routere med voip indbygget og her kan du montere en alm tlf

vedr det 3 abb vi havde der er opsagt kvalitet var for dårlig og 3 dækningen var ikke vor god i de områder vi befandt sig
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 16:43 #14
queen81 >> Hvorfor sender du det som "Svar"?

"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.

Det mest smarte ville nok være at oprette dit eget spørgsmål, og evt. linke til dette spørgsmål.  :-)
Avatar billede queen81 Nybegynder
25. maj 2009 - 16:55 #15
hej jetdirect

Tak for svar, jeg er meget glad for mit mobile bredbånd, da jeg tit er i sommerhus.

Så må jeg jo bare betale til Tdc og lad alting blive ved det gamle :-), selvom jeg syntes det er mange penge hver måned
Avatar billede queen81 Nybegynder
25. maj 2009 - 16:59 #16
Hej Vejmand

jeg havde svært ved at se om det skulle være det ene eller andet, prøvede faktisk begge dele,  det var min første post :-)

Jeg brugte denne gamle tråd, da jeg syntes mit spørgsmål passede ind her :-)

Jeg skal nok prøve at opfører mig ordentlig fremover :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 18:13 #17
alt efter hvor stort dit mobil forbrug er så kunne du jo evt overveje m1 gratis 50 his du kan ringe indenfor 50 min hver måned .de 50 min får man gratis hver måned der er ingen abb på m1 .over 50 min er det alm takst

kører selv med dette abb og det kører ok

det vil være billigere med mobil generelt ifh til du skal have en fastnet tlf
Avatar billede queen81 Nybegynder
25. maj 2009 - 18:34 #18
Ja, du har ganske ret, men

for det første :
jeg syntes ikke "man" kan tillade sig at andre skal betale mobil takst, nogle har faktisk slet ingen mobil eller bruger den ikke.

for det andet :
så ringer jeg engang i mellem til Australien

Jeg må bide i det sure æble og betale, Tdc er og bliver et irritationsmoment :-(

Men jeg takker endnu engang for dit svar omkring 3 og ip telefoni, jeg har undersøgt i lang tid, og dit svar var meget klart.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. marts 2010 - 17:18 #19
Du kan i øvrigt se nogle af de helt nye usb routere her:

http://www.4gmobiltbredbaand.dk/3g_router.htm