Avatar billede thlund Nybegynder
30. juli 2008 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Globalisering - punktum eller komma i double

Hej

Jeg er ved at lave et par applikationer, en til en kunde i udlandet og en til en lokal kunde der dog er internationalt ejet og derfor har ikke-danske installationer på deres PC'ere.

Jeg har haft nogle problemer med "." eller "," som decimal separator og jeg synes ikke rigtig jeg kan komme til bunds i dem. Mine problemer opstår ved indsættelse af tal i og udtræk fra text boxe - det er altså double's jeg snakker om. Samtidig skal jeg arbejde med SQL hvor der er tvungen brug af "," som item separator or "." som decimal separator.

Er der en god artikel om dette. Har prøvet at google, men har ikke fundet noget godt. Det jeg har brug for er vist en all-round forståelse for emnet.

Tak
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 15:53 #1
1)  aldrig double til penge - altid decimal til penge

2)  altid parameter i SQL saetning saa har du ikke problem med komma versus punktum
    i SQL
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 15:56 #2
I applikationen for input og output skal du saa vaelge en internationaliserings strategi.

Bruger du altid punktum som paa engelsk ?

Bruger du serverens default ?

Lader du brugeren vaelge ?

Hvis de brugere er bare det mindste IT kyndige vil jeg anbefale det foerste.

Du kan styre komma versus punktum (og andre internationaliseringer) ved enten
at saette den globale culture eller ved at angive culture explicit naar du
parser og formaterer tal.
Avatar billede thlund Nybegynder
27. august 2008 - 10:57 #3
Hej arne

tak for svaret og undskyld forsinkelsen.
Har løst problemet, men send lige et svar så kan du få point for forsøget

Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 15:25 #4
svar