Avatar billede martinhr Nybegynder
29. juli 2008 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke webudviklingsfirmaer er de største i DK?

Hvad hedder de 4-5 største spillere på markedet indenfor web- design/udvikling i Danmark? Altså dem der varetager hjemmesideproduktion for danmarks største firmaer, og har et godt renomé.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juli 2008 - 14:46 #1
Det er et definitionsspørgsmål, for alle de stor udviklingshuse udvikler også web løsninger. Dette vil sige at frmaer sim Siemens, CSC, IBM og andre af samme størrelse også laver web udvikling og design.

Herunder findes så et hav af større virksomheder som kun eller som primært laver web. Hvem der er størst i denne branche er svært at sige noget om og spørgsmålet er også hvordan det måles. er det antallet af medarbejdere, er det indtening eller antallet af kunder?
Avatar billede martinhr Nybegynder
29. juli 2008 - 15:17 #2
Netop fordi der er så mange, er jeg interesseret i at indsnævre feltet til en række af de store navne, der er kendt for at udvikle hjemmesider til store firmaer. Hvilke parametre der anvendes her er op til jer ;o)
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 15:30 #3
Så det er, fordi du selv skal købe en større hjemmeside?

Så er kriteriet vel snarere, hvem der leverer den bedste løsning, og det er jo ikke i alle tilfælde, at det også er de største.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2008 - 16:44 #4
creuna.dk er nok de største i Århus og har afdeling i kbh, de sidste 4 må nok ligge i kbh alene, som jeg ikke kender til.
Avatar billede martinhr Nybegynder
29. juli 2008 - 18:55 #5
Ja, det er fordi jeg skal have lavet en stor hjemmeside, men da der er så mange udbydere på markedet, er det nødvendigt for mig at indsnævre antallet jeg undersøger. Derfor vil jeg gerne være sikker på at det er en udbyder der har kapaciteten, og gode referencer, inden jeg kontakter dem for et tilbud.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 04:13 #6
Store firmaer: IBM, NNIT, Accenture, CSC, KMD

Specielle web firmaer kender jeg ikke så godt, men følgende er da lidt kendte:
LBi (tidligere FramFab), Valtech, cBrain, Mondo
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
31. juli 2008 - 18:02 #7
jahallo.dk laver noget flot webdesign og har lavet for mange store firmaer.
Avatar billede cybermike Nybegynder
05. august 2008 - 18:01 #8
En af de største er nok Danaweb ... men de er nogen fjolser og har bestemt ikke et godt omdømme ...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. august 2008 - 15:48 #9
Scannet vil jeg tro ligger i toppen et sted...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2008 - 04:05 #10
Jeg troede at ScanNet var mere hosting end udvikling ?
Avatar billede den-evil Nybegynder
27. august 2008 - 13:57 #11
Dynamicweb vil jeg nu osse sige er stor