Avatar billede danm Nybegynder
28. juli 2008 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange websider pr server

Hej

Jeg hoster et par sider på min egen server, og vil gerne gøre lidt mere ud af det på et tidspunkt og få et par servere mere til generel webhosting..

Hvor mange sider hostes der normalt på en web server, uden problemer og dyk i hastighed?

Jeg ved det kommer an på computer størrelse og den slags, men generelt på de forskellige server typer? (eksempelvis celeron 2Ghz med 1 GB ram, pentium 4 med 2 GB ram, core2 med 3 GB ram)
Avatar billede kelderkold Nybegynder
28. juli 2008 - 15:44 #1
det hænger vel også en hel del sammen med hvilke sider du hoster, mange hjemmesider bliver jo ikke besøgt mange gange på et døgn, hvor andre besøges tusindvis af gange i minuttet.
så det er ikke lige til at give et entydigt svar på.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. juli 2008 - 16:50 #2
Hvis du har en forbindelse der er god nok, så burde det ikke være noget problem med  1000 alm. hr og fru jensen website.

Det er dog en ide at smide mail på en server for dig selv m.v.
Avatar billede pimanx Nybegynder
28. juli 2008 - 17:05 #3
Det kommer først og fremmest an på 3 ting, og det er derfor umuligt at give et entydigt svar på:

1) Hvilke server OS taler vi om? Generelt bruger Linux/Apache servere ressourcer mere effektivt end Windows Server/IIS6, men det kommer også an på konfiguration osv.
2) Hvilke type hjemmesider er det, og hvor mange ressourcer tager de? Flade html-sider kræver ikke lige så mange systemressourcer som fx. php eller .NET sider. Hvad ligger der ellers af scripts og diverse andet på dem?
3) Hvor mange besøgende? Hver besøgende bruger især RAM. Men med de specs (1 gb) du nævner, vil en standard Joomla installation sikkert godt kunne trække et par tusinde daglige besøgende.
Avatar billede danm Nybegynder
28. juli 2008 - 17:30 #4
Jeg tænker kun på linux servere (debian) med Apache og MySQL og PHP..

Grunden til det lidt "skøre" spørgsmål er at jeg skal finde ud af hvad der er mest rentabelt.
Det er selvfølgelig svært at vide der umiddelbart kommer ud at ligge på serveren. Nogle smider måske kun html sider ud mens andre har PHP med MySQL databaser tilknyttet.
Det skal ikke være erhvervs sider, mest til privat brug..

Hvad har de andre webhoteler typisk, nogen der ved det?
Avatar billede danm Nybegynder
04. maj 2011 - 00:39 #5
lukker gammel tråd.