Avatar billede sobr Nybegynder
26. juli 2008 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Placering af images på webhotel - er det meget normalt

Jeg har en bekendt, som har fået lavet en hjemmeside ved proffesionel hjælp.
Efter at have været inde og kigge i koderne - undrer jeg mig vildt

På et par af siderne, har han en hel del thumbnails liggende - på en af omkring 100 - linket til dem hedder: http://www.webhotel.dk/admin/undersider/osv.
i stedet for http://www.minside.dk/osv.

Er det normalt at webhoteller, som designer hjemmesider for deres kunder, stjæler (vil jeg kalde det) indgående links på denne måde ?
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2008 - 10:21 #1
Om det er normalt, vil jeg ikke direkte mene, men det er jo meget normalt at man har en arbejdsadresse i opstartsfasen før det rigtige domæne bliver tilknyttet. Og jeg har da set sider hvor der stadig linkes til arbejdsadressen på siden
Avatar billede sobr Nybegynder
26. juli 2008 - 10:34 #2
pagerank er 2/10 - så man kan vel ikke kalde det opstartsfase mere.
Avatar billede madx Nybegynder
26. juli 2008 - 10:36 #3
Normalt opsættes et website kun med én rod. Nogle løsninger henter content andre steder fra, men da det ikke er tilfældet må det vist siges at være en fejl - måske fra udviklingsfasen.

Aht. søgemaskinerne og SEO er det ikke særligt heldigt, at anvende bagindgange til webhotellet - det giver søgemaskinerne anledning til at tro at der er samme indhold 2 steder og kan medføre de-ranking.

Jeg anser det ikke for normalt og det må nok være "en smutter" fra din leverandørs side, som du skal be' dem om at rette snarest.
Avatar billede sobr Nybegynder
26. juli 2008 - 10:55 #4
Synes jeg havde en anelse om det...

Se, nu var det jo en bekendt's hjemmeside, som jeg ikke har noget at gøre med,
jeg har bare en mani med at kigge lidt i kildekoden, når folk har vist deres hjemmeside frem ;)
og jeg vil da underrette vedkommende nu, så han kan få det rettet - men ville lige forhøre mig her først.
Avatar billede sobr Nybegynder
26. juli 2008 - 11:03 #5
Tak for svar
Avatar billede madx Nybegynder
02. august 2008 - 13:37 #6
takker for points - håber I får det løst fornuftigt...