Avatar billede sobr Nybegynder
23. juli 2008 - 22:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Framelde link i google's indeks

Jeg fik slettet et link på dmoz.org...

Det samme link skal selvfølgelig også slettes i google's indeks, men føler at jeg løber panden mod en mur.

Jeg er bruger af google's webmasterværktøjer og har faktisk brugt dette værktøj til at få linket fjernet fra søgninger på google.

Hvorfor er det så ikke fjernet fra indekset ???

Ved I, hvor jeg ellers kan bede om at få det fjernet ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2008 - 23:10 #1
Ting tager tid - hvor længe siden er det du har prøvet at framelde det?
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 00:29 #2
Det er efterhånden et par måneder siden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2008 - 07:39 #3
Men siden er der stadig?
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:00 #4
Den er væk fra oversigten i mit værkmasterværktøj,
men ligger stadig i google's indeks.
Jeg må tilstå, at jeg først fandt ud af at den optaget i dmoz kataloget for en uges tid siden - havde slet ikke regnet med at det kunne lade sig gøre.
Så jeg ved ikke hvor længe den har ligget der.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2008 - 08:13 #5
Ok, så har den så nok været væk. Du skal så holde den væk ved at bruge robots.txt, http://www.robotstxt.org/
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:17 #6
Det er lige som umuligt, da domænet er nedlagt...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2008 - 08:28 #7
Hmm, der er noget der ikke stemmer. Google vil ikke indexere sider, der ikke findes.
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:32 #8
Kig under -> Netbutikker - Underholdning i indexet og find "Poeten Lillemor", så kan du se at linket er dødt...
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:35 #9
Jeg har faktisk mail's liggende, hvor jeg kan se, hvornår jeg frameldte den på forskellige portaler - 26 maj 08
... og det er da meget tæt på 2 måneder.
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:43 #10
Hovsa - var lige inde på dk hostmaster for at tjekke - domænet er stadig aktivt... sku da underligt...
Udbyderen af webhotellet plejer da at slette, når vi beder dem om at nedlægge et webhotel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2008 - 08:48 #11
Men linket er dødt, og derfor forsvinder Googles indexering ret hurtigt.
Avatar billede madx Nybegynder
24. juli 2008 - 08:52 #12
Det er som erikjacobsen siger, ting tager tid - og da der er 2 forskellige ting, der skal håndteres - googles indeksering og googles katalog, som er et bearbejdet spejl af dmoz - og du først har frameldt dig dmoz for en uges tid siden - ja, så skal det jo ta lidt tid ;-)

Mht. dmoz skal en redaktør framelde dig efter du har indsendt din frameldelse. Det tager sin tid. Derpå skal det ign dmoz' egen backend som afføder et spejl som så skal ign Google backend. I løbet af nogle måneder skal du nok være ude.

Og har du frameldt dig Googles indeksring skal du nok komme ud dér også. Min erfaring er nu at det ofte er hurtigere at komme ind end ud. Men før eller siden :-)

Alt i alt, det tager måneder...
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:53 #13
Ok erik, tak for hjælpen -
smid lige et svar...
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 08:56 #14
Dmoz er den væk fra, brugte dette forum http://www.resource-zone.com/forum/forumdisplay.php?f=27
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2008 - 09:01 #15
Jeg samler ikke på point, tak.
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 09:04 #16
Nå... ;D
Avatar billede sobr Nybegynder
24. juli 2008 - 09:06 #17
...så nupper jeg dem selv

Tak endnu en gang
Avatar billede madx Nybegynder
24. juli 2008 - 09:32 #18
selvtak