Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 17:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gps tomtom one xl

Jeg kan godt selv se, at kategorien ikke er lige i øjet, men hvad er den rigtige kategori?

Er der nogen der har check på TOMTOMs kortversioner?

Jeg købte ovenstående for et år siden, da vi skulle på sommerferie.

Da firmaet havde tilbude på "nyt kort" til Vesteuropa til jul, røg jeg i fælden, og købte.

Sjovt nok kom de så med et nyt tilbud ca tre måneder senere, og jeg kan nu se, at det er en fed pengemaskine, da kortene er forældede kort efter at man køber.

Det ville være totalt rart at have en oversigt over kortversioner på Vesteuropa (udgivelsesdatoer), men det er åbenbart en business secret for TOMTOM.

Er der nogen der kender versionsnumrene/datoer?

Det kort over Vesteuropa jeg købte til jul hedder ver 710.1561
Avatar billede kelderkold Nybegynder
23. juli 2008 - 18:19 #1
Ja det er en pengemaskine, jeg kan kun sige at jeg har haft tomtom i 5 år og aldrig opdateret kortet, spild af penge efter min mening, den første har jeg først for nyligt skiftet ud til en go720. det fremgår ikke af kortet hvilken version der er installeret på maskinen. men det er sikkert at tomtom jo løbende opdaterer alle de nye veje der dagligt bliver tilføjet i nye bebyggelser og i områder hvor der er tyndt befolket, ligesom rettelser ved vejnavne og husnumre løbende bliver opdateret, derfor kan det være en idé at opdatere.
Men at gøre det mere end hvert andet år tror jeg ikke man kan få glæde af, jeg har kørt over 100.000 km om året i europa til mange nye kunder dagligt og kan tælde på en hånd hvor få den ikke har kunnet finde.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2008 - 10:41 #2
Smid venligst et svar
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 20:08 #3
Jamen så siger vi det :-)