Avatar billede bakkers Nybegynder
22. juli 2008 - 08:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Googlebot's gennemgang af min side

Hej

Jeg kan se på webmastertools at googlebot skriver at den sidst var på min side 5-5-2008, da det jo er flere måneder siden undrer det mig at der er så langt tid siden.

Er der noget jeg kan gøre for at den komme derind eller må man bare vente?
Avatar billede madx Nybegynder
22. juli 2008 - 10:16 #1
Flere links...

Jævnligt nyt indhold.

Har du en blog, bliver du ofte crawlet omgående - få minutter

Evt. oprette sitemap.xml

Men hvis ellers sitet ikke er ændret, hvorfor skulle Google så¨crawle igen?
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2008 - 10:26 #2
Der er mange ting du kan gøre - men uden et link er det svært at se hvilke i præcis dit tilfælde. De bedste ting umiddelbart er at du hele tiden får nyt indhold på siden og at du i form af links på eksterne side (fx her på eksperten i dette spørgsmål) bliver mere synlig for søgemaskinerne.
Avatar billede bakkers Nybegynder
22. juli 2008 - 12:16 #3
Siden er www.tmv.dk og der laver jeg bare små artikler om emner der lige har min interesse. Jeg laver jævnligt nye artikler så der sker noget ofte, men det er nok en måned siden jeg sidst lavede noget. Jeg har så lige for et par dage siden lavet nye artikler men det kan være der går noget tid inden google så kommer og ser det. De er ihvertfal ikke i google endnu.

Jeg har lavet en sitemap.xml og den er hentet af google kan jeg se.

Det kan måske være af samme årsag at jeg ikke mere bliver fundet på google når jeg laver de søgninger der ellers før fandt mine sider?
Avatar billede bakkers Nybegynder
23. juli 2008 - 18:58 #4
Er der slet ingen der ved hvorfor www.tmv.dk er forsvundet fra google fra den ene dag til den anden. Altså så den nu ikke findes i søgeresultaterne?
Avatar billede madx Nybegynder
24. juli 2008 - 09:01 #5
Selvom du sender en serverheader 200 på www.tmv.dk, så siger mit værktøj at der ligger et dokument på 71 bytes. Google har da heller ikke noget i sin cache.

Derpå redirecter du til http://www.tmv.dk/leasing/

Google bryder sig ikke om at blive rykket rundt med helt generelt. Så mon ikke noget af problemet ligger her - oveni de meget få links samt det meget brede tema du ruller ud med.

Samt det faktum at du ikke har et site med en klassisk struktur vist gn en menu, men bunker af adsense.

Jeg tænker at du er fanget i et spam-filter med dit setup
Avatar billede bakkers Nybegynder
24. juli 2008 - 12:17 #6
Det første du skriver ved jeg ikke hvad du mener med.? Er det noget jeg gør forkert med det serverHeader?

Ok redirect vil jeg fjerne så den side jeg viser videre til bare ligger der.

Det med den klassiske struktur, er det at jeg ikke har en menu du hentyder til?
Avatar billede madx Nybegynder
24. juli 2008 - 16:21 #7
Normalt er sitets rod www.tmv.dk/ ikke www.tmv.dk/leasing/

Men alt i alt er dit site skruet sådan sammen/struktureret sådan at det relativt let kan ende i et filter.

Ingen dybde i strukturen
Meget bredt tema - altså alt muligt
Ensartede sider bygget over en gorotron-platform

Mht. ranking, når du tematiserer så bredt på ord med høj konkurrence og ingen links der understøtter dine temaer: Hvad skal Google vælge - og hvorfor?

Det er ikke nok med nyt indhold - jeg tænker, at du er ude i en situation du ikke kan vinde
Avatar billede bakkers Nybegynder
31. juli 2008 - 11:57 #8
Ok så det der skal til er måske at jeg ikke linker til alle de emner jeg har skrevet om men kun dem som omhandler noget af det samme? Aktså når jeg skriver nok om biler så de links jeg sætter ind er kun til noget med biler?

Nyt indhold, skal jeg lave ny indhold hver dag eller?

Det du skriver med ingen links der understøtter mine temaer hvad mener du der, er det andre sider om det samme som jeg skal have til at linke til mig?
Avatar billede bakkers Nybegynder
31. juli 2008 - 11:58 #9
Hvad menes med dette

Ensartede sider bygget over en gorotron-platform??