Avatar billede lasserasch Juniormester
18. juli 2008 - 22:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål omkring combobox på windows form

Hejsa.

Jeg skal til at lave en lille windows applikation.

I den applikation skal jeg bruge nogle objekter som er skrevet i forvejen til en eksisterende web applikation.

Nogle af disse objekter har referencer til hinanden.

F.eks. har jeg så en windows form hvor jeg skal kunne redigere en bruger. En bruger er tilknyttet en virksomhed via et virksomhedsobjekt.

Hvis jeg nu gerne vil lave en dropdown boks med alle virksomheder, hvori man skal kunne vælge hvilken virksomhed brugeren er tilknyttet, hvordan gør man så det?

Problemet er at jeg umiddelbart kun kan se at man kan tilføje en Text værdi til et combobox.item. Jeg har dog brug for at vide hvilket ID (som jeg normalt sætter ind som value for hver dropdownbox item) den valgte virksomhed har.

Kan det virkelig passe at man ikke kan have både en value og en text værdi for et combobox item?

Hvis ja, kan man så tilføje et objekt til combobox.items i stedet for? Det ser det umiddelbart ud til at man kan, men hvordan bestemmer man så hvilken property for det objekt der skal vises når brugeren får vist combo boksen?

Håber i forstår mit problem og har en fiks ide.

MVh.
Lasse
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. juli 2008 - 23:48 #1
Hvis du smider objekter i, sætter du DisplayMember til den egenskab som skal vises:

combobox1.DisplayMember = "VirksomhedsNavn";
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. juli 2008 - 00:12 #2
Yes sir.... Det var "The missing link".

Tak for hjælpen. Smid svar for points!

/Lasse
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. juli 2008 - 07:59 #3
Det var så lidt.