Avatar billede bjarkel Nybegynder
15. juli 2008 - 20:51 Der er 2 kommentarer

Min eksterne HD fryser

Hej

Jeg har det problem, at når jeg afspiller musik fra min eksterne HD sker det ofte, at jeg pludselig mister forbindelsen til den eksterne. Min eksterne HD er forbundet til min bærbare med XP via et firewire-kabel.
Når jeg tager kablet ud, slukker for den eksterne HD og forbinder og tænder igen, kører det hele igen som det skal, men forbindelse kan ofte ryge igen. Nogen forslag til, hvordan man kan løse det problem?
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. juli 2008 - 23:28 #1
Er ikke ekspert på området, men kan da lige bidrage lidt:
Hvis disken også har usb, så prøv lige det i stedet.
Mange harddisk-producenter har i øvrigt forskellige værktøjer på deres side, der kan hjælpe med at finde problemer på disken.
Avatar billede bjarkel Nybegynder
17. juli 2008 - 07:45 #2
Jeg har lagt mærke til, at det enten er når, jeg spiller musik, som ligger på den eksterne, eller når den bliver "belastet", for eksempel når jeg flytter filer fra den eksterne til min bærbare!