Avatar billede brianb Nybegynder
12. juli 2008 - 21:50 Der er 3 kommentarer

Søge optimering

Hejsa eksperter,

Jeg har lige fået en opgave at hjælpe en med at få liv i hans netbutik, det drejer sig om symaskiner, historien er egentlig ret tragisk økonomisk set. Geniet havde lavet noget der ligner en hjemmeside for småbørn, og prøvede at promovere sin butik på den måde på Jubii, han brugte 25.000 på at ligge i top 3 for en periode tror jeg, fuldstændig hul i hovedet.

Jeg har altid været tilhænger af google, og det er også det jeg synes er mest seriøst - og udbredt når det kommer til søgemaskiner. Jeg så at google har det man kalder "AddWords", hvor man ganske enkelt betaler for pr klik som finder en annonce og klikker sig ind på den.

Er der nogen der har erfaring med andre former på google, og hvad der er mest effektivt, eller har et bedre forslag. jeg vil lige gøre opmærksom på, at det her er broderier, og symaskiner, så det er ikke små børn som skal finde herind, nok nærmere ældre mennesker :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2008 - 22:48 #1
adwords er i hvert fald den hurtigste måde at blive synlig på google på - og resultaterne kan let måles.

At komme højt på googles normale søgninger kræver lidt arbejde - en rigtigt opbygget side (title, h1, indhold...), indgående links fra relevante sider osv. Dette kan der læses en del om bla her http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2008 - 14:36 #2
Adwords er klart den hurtigste som keysersoze skriver, men man bør kombinerer en adwords strategi med generel søgemaskineoptimering for en mere langsigtet løsning. Adwords virker hurtigt, søgemaskineoptimering virker langsomt, derfor starter med med adwords og trapper så efterhånden ned eller sætter aktiviteten op efter som søgemaskineoptimeringen begynder at virke.

Du kan læse en masse om hvad det er der skal gøres på http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:40 #3
lukketid?