Avatar billede aion Nybegynder
10. juli 2008 - 00:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hurtigste PC harddisk på markedet?

Jeg har en DELL dimention 9200 med en enkelt Western Digital Caviar SE16 500 GB disk (WD5000AAKS).

Jeg synes jeg hele tiden sidder og venter på disken og har derfor bestemt mig for at sætte en hurtigere disk i.

Mit budget er ca 3000 kr.
Disken behøver ikke være særlig stor. 100 GB skulle kunne gøre det.

P.t. har jeg overvejet

1) 2 raptor i raid 0 via bundkortets SATA raid controler.
2) 2 Seagate 15.000rpm SAS diske i raid 0 + en SAS raid controller.
3) 2 Seagate 15.000rpm SCSI Ultra 320 diske i raid 0 + en SCSI raid controller.

1) er fristende fordi den er billig i forhold til de andre.
Men hvis man får meget ekstra via 2 eller 3 så er det nok det der trækker mest.

Hvad ville i vælge og hvofor?

På forhånd tak!
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. juli 2008 - 22:48 #1
Har selv fire WD5000AAKS harddiske og de kører fint som lagermedier. Hvis hastighed virkelig er så vigtig så prøv WD VelociRaptor WD3000GLFS 300 GB (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=444742&searchArea=&Soegeord=)
Avatar billede aion Nybegynder
11. juli 2008 - 01:26 #2
Takker for svar

Har været inde og læse reviews på WD3000GLFS.
Lyder til at være en rigtig lækker disk.
Tror jeg vælger 2 af disse sammen med bundkortets raid.