Avatar billede ylwen Nybegynder
03. juli 2008 - 20:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chat program

Jeg skal lave et lille client/server chat program som kan køre på LAN. Der findes sikkert så man kan fodre svin med den slags programmer på nettet, men jeg kunne godt tænke mig at lave mit eget.

Der skal være en klient version som kun kan skrive tilbage til den server applikation som har kontaktet den. Serveren kan kontakte alle online klienter.

Jeg har ikke rodet med den slags før og er i tvivl om hvad man bruger til at kommunikere via lan netværket. Der er altså ikke brug for at kunne kommunikere over internettet.

Håber nogen kan vejlede mig og evt. give mig link til tutorial eller noget i den stil.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2008 - 20:02 #1
Du bruger det samme på LAN som på internettet. TCP/IP sockets.

Kig på klasserne TcpListener og TcpClient.
Avatar billede ylwen Nybegynder
03. juli 2008 - 20:09 #2
jeg tager et kig...
Avatar billede japping Nybegynder
03. juli 2008 - 20:58 #3
På MS's egen side har du et eksempel: http://www.microsoft.com/express/samples/C4FP2P/ der kan hentes gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 03:08 #4
ylwen ?
Avatar billede ylwen Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:40 #5
Yes arne v? Du spørger sikkert efter en afslutning. Smid et svar så får du point
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 14:19 #6
OK

japping havde ogsaa et link