Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:08 Der er 17 kommentarer

Kan ikke logge på internettet

Hej

Jeg har et problem med at logge på internettet på min bærbar jeg lige har købt (brugt) Jeg har et gult spørgsmålstegn under PCI-modem men kan ikke komme på nettet efeter driver samt har hentet alle tænkelige fra Fujitsu siemens hjemmeside men ingen af den virker... Jeg har forbindelse ifølge lanforbindelse samt modtager og sender bytes men kan bare ikke komme på nettet overhovedet-.. Nogle der an hjælpe mig
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:10 #1
Har også prøvet at installer IE7 men lige meget har det hjulpet mig...den prøver bare at søge efter hjemmesiden i et godt stykke tid indtil den ikke finder noget
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 19:22 #2
hvis den både sender og modtager, så er den på nettet!
så det er nok nærmere en firewall der driller dig

prøv lige dette her

start --> kør --> cmd tryk enter
skriv PING GOOGLE.DK og tryk enter
får du en ip til google og svar tilbage?
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:27 #3
Der er XP på pcen og eller ikke andet end windows firewall på.. jeg har pinget den og fik ip til google samt o% tab
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:29 #4
selv om jeg slår windows firewall fra hjælper det intet...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 19:34 #5
så er der helt sikkert hul igennem, er du sikker på det med firewall, er der ikke antivirus på maskinen, måske den også har firewall indbygget
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:37 #6
Nej der er ingen antivirus på den er næsten lige starte op fra bunden med XP så intet andet end windows firewall. Men har den PCI-modem med spørgsmåls tegnet på ikke indflydelse?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 19:40 #7
nope, den er jo på nettet
og det pci modem er jo et telefonmodem, det bruger du da vist ikke

prøv lige at hente og installere firefox.  OBS OBS når den spørger om den skal importere indstillinger fra iexplore så sig NEJ
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:43 #8
Ok,, HAr jeg gjort nu og sagt nej til at importer men den vil stadigvæk ikke noeget siger bare at firefox ikke kunne opretteforbindelse til serveren
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 19:53 #9
får også bare svar nå jeg pinger google.dk at modtagernet ikke er tilgængeligt
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 20:02 #10
fik du ikke 0% tab og en ip da du pingede google

hvilken servicepack er der på?  sp3?

havde du netkabel i da du installerede (= STOR fejl)

begynder nemelig at tænke på virus/spyware

prøv at reparere winsocs med denne her http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 20:20 #11
Jeg prøvede det program og blev lidt for ivrigt og fjernede alle 3 filer der kom frem :(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 20:52 #12
det er noget skidt, den xp du installerde, hvilken servicepack havde den?
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 21:33 #13
det er SP2
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 21:43 #14
jeg ved ikke om personen har haft kablet i under installering jeg har købt den brugt så ved ikke så meget om den andet end at den ikke rigtig vil på nettet
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 21:46 #15
måske du skulle prøve at geninstallere xp
der er jo tydeligvis gået noget galt, om det så er selve installationen eller det er virus
Avatar billede hemmje Nybegynder
03. juli 2008 - 22:03 #16
Ok det vil jeg så prøve :) Du hører fra mig hvad der sker derefter
Avatar billede hemmje Nybegynder
04. juli 2008 - 00:46 #17
Ja nu er jeg lige ved at falde ned efter 7timers arbejde og har fådet det til at virke (fandt ud af nordit er ligesom stofa) man skulle reg mac adressen osv osv... Men fik da installeret Vista imellemtiden og tak for hjælpen aligevel