Avatar billede siggi Nybegynder
03. juli 2008 - 15:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

download fil fra hjemmesiden

hvad skriver man i html koden, hvis man gerne vil lave et link til f.eks. en pdf fil, hvor den ikke skal åbne pdf filen, men at man skal kunne få en dialogbox op der gør at man kan downloade den.

ved godt at når man har åbnet den, så kan man altid gemme den efterfølgende, men jeg vil gerne have at det er det første den gør når man klikker på linket.
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2008 - 14:58 #1
<ole>

Så skal du have hjælp af et serversprog, der kan sætte en Content-Type header, som browseren ikke forstår - eller associerer med 'download'. Det kan ikke gøres i HTML alene, men løsningen afhænger af, hvilket sprog din server understøtter

/mvh
</bole>
Avatar billede siggi Nybegynder
18. juli 2008 - 13:52 #2
ok, så jeg skal tale med min udbyder
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2008 - 20:30 #3
Ja, hvis du ikke ved, hvilke(t) sprog din server understøtter
Avatar billede siggi Nybegynder
05. december 2010 - 22:25 #4
L