Avatar billede weis Nybegynder
01. juli 2008 - 17:07 Der er 7 kommentarer

"undersider" til en enkelt aspx fil

Hej

Når jeg i ASP lavede undersider så var det altid noget med profil.asp?page=add og profil.asp?page=forum men er der ikke en smartere måde i asp.net når man gerne vil have flere underside til den samme aspx fil?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
01. juli 2008 - 17:23 #1
Prøv at kigge lidt på masterpages:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wtxbf3hh.aspx
Avatar billede weis Nybegynder
01. juli 2008 - 17:26 #2
jeg brugere allerede masterpages, men mit problem er at jeg fx har en side som viser noget info fra en database og jeg vil så også have en side til at indsætte denne info, men det vil jeg gerne have på den samme aspx side, så jeg ikke skal oprette to filer til denne funktion.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
01. juli 2008 - 19:00 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, du har jo postback med .net så du kan bare trække data ud fra din database på siderne som du vil med det samme?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2008 - 19:01 #4
det afhænger af formålet og hvordan de forskellige undersider kan tilgås - hvis det foregår i step kan du fx kigge på wizard-kontrollen men hvis det er helt vilkårligt hvordan man kommer ind vil querystrings og panels (altså meget a la klassisk asp) nok være løsningen.
Avatar billede weis Nybegynder
01. juli 2008 - 19:08 #5
okay, jeg har leget lidt med MultiView men synes ikke det virker så godt når man updater "F5" eller at ens textboxe ikke bliver tømt når man skifter mellem de forskellige viewstates! kender du evt. et godt sted som beskriver querystrings, så jeg ikke får lavet noget slamkode :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2008 - 10:46 #6
ikke rigtig - querystring og sådan set det samme som i klassisk asp.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:37 #7
lukketid?