Avatar billede kvicktrade Nybegynder
28. juni 2008 - 17:32 Der er 2 kommentarer

To styresystemer

Hej
Jeg har lige fået en Dell XPS 420 hvor der er pre instaleret Vista home.
jeg vil gerne installere XP pro på en anden harddisk men maskinen blokere for installationen med den berømte blå skærm det er en orginal XP pro har testede den på en anden maskine ingen problemer der.

Har hørt at der i bios kan være spæret for andre styresystemer er det rigtig

mvh. Kim
Avatar billede c-holst Novice
30. juni 2008 - 06:33 #1
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=xp+efter+vista&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning
en hutig fra google

har endnu ikke prøvet denne kombination, men dualboot er jo en skøn ting. Fungerer bedst hvis du har 2 diske eller 2 partioner, men kan også klares uden. der findes programmer som kan oprette partioner på allerede instalerede diske.
Avatar billede kvicktrade Nybegynder
30. juni 2008 - 20:02 #2
Det der problemet selv om jeg tager harddisken med Vista ud og sætter en ny harddisk til vil den ikke installere XP har prøvet med flere orginale XP Cdér har hørt at det kan være låst i bios

Tak for indlæget
mvh. kim