Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2008 - 11:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvilke funktioner finder man på blog?

Hvilke funktioner kan man hente fra en blog - altså hvilke funktioner kan man adoptere - ud over htnl-siderne m css?
Kan man fx hente (intern, til hjemmesiden) søgemaskine ned til sit "blogbiblitek"?
Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2008 - 11:11 #1
html-siderne forstås... ;o)
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 11:23 #2
Du mener kopiere fra en eksisterende blog? Nej, desværre ikke. =) Og i mange tilfælde vil det vel heller ikke være helt lovligt, hvis man kunne.
Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2008 - 11:37 #3
jvnf. Justrace's svar på http://www.eksperten.dk/spm/834708 forsøger g at danne mig et overblik over alt hvad man kan hente ned og adoptere. Jeg har fx tidliegre haft brug for søgefunktion og ville synes det var fedt, hvis scriptet til det bare kan downloades. det optræder jo som regel på en blog, men jeg ved intet om hvad fgorudsætningen for at det fungerer er: Ligger koder i html'en eller andetsteds?
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 11:58 #4
Altså hvis du finder noget som Wordpress el.lign. som tilbyder søgefunktion, så har du jo dét.

Jeg troede, du ville "stjæle" det fra en eksisterende blog på nettet, og det kan du jo ikke, da søgefunktioner som regel er lavet i ASP/PHP, der ikke vises i kildekoden.
Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2008 - 12:36 #5
- jo du har ret jeg vil anskaffe søgefunktionen o koderne - kald det hvad du vil. Jeg vil også gerne betale for det, hvis det er vejen frem.

Jeg har altså søgefeltet med inde på min hjemmeside http://www.yes-yes.dk/wordpress nu, og jeg kan læse mig rem til at det beskrives som flg. i koderne:

<form id="searchform" method="get" action="http://www.yes-yes.dk/wordpress">
    <div>
        <input type="text" name="s" id="s" size="15" /><br />
        <input type="submit" value="Søg" />
    </div>
    </form>

Når det er sagt, fungerer søgefunktionen jo ikke på min side. Prøv selv, og ellers har jeg da misforstået hvad jeg skulle kunne søge på.
Avatar billede charley78 Novice
24. juni 2008 - 17:20 #6
jeg har forstået at en blog er et cms system.
Når det nu er lykkedes at lægge siden (wordpress) på mit eget domæne, og når søgefunktionen ikke fungerer, må det næsten skyldes at der mangler en database til at understøtte dette.

Her er en screenshot af hvad jeg har fået med på min server.
http://www.yes-yes.dk/filezilla-screen.html

Nogen der kan hjælpe med hvad der mangler for at man kan bruge søgefunktionen?
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 18:20 #7
Hvis bloggen virker (uden søgefunktion), så mangler du ikke nogen database.
Avatar billede charley78 Novice
24. juni 2008 - 21:19 #8
jamen jamen... Nu prøvede jeg igen, og det er da sandt (hvad pokker har jeg dog gjort de andre gange??). Den svarer pænt "Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier." - det mærkelige er blot at det ord jeg søger på jo faktisk netop ER taget fra bloggen.
Så hvordan kan det dog være den svarer at den ikke ved hvad jeg søger?
Avatar billede charley78 Novice
24. juni 2008 - 21:21 #9
og så prøvede jeg igen, fx at søg på "Charlotte", og så rykker den sig ikke!?!

Kan nogen hjælpe med hvad søgekriterierne skulle forestille at være
Jeg havde jo den forestilling at man skulle kunne søge på alle ord, der er repræsenteret på bloggen.
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 14:31 #10
Hej w13, vil du have points?
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2010 - 14:45 #11
Nej tak, ikke her. Ellers tak. =)
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 21:09 #12
ok, tak så!