Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. juni 2008 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aflæsning af om en validering fejler

Jeg har en form med flere felter, der er tilknyttet lige så mange requiredvalidatorer, samt en knap, der er sat til causevalidation = true.

Der kan nu finde 2 situationer sted: knappen gør, hvad den skal gøre fordi alt er udfyldt eller valideringen fejler.

Er der en måde at aflæse om en validering fejler, så man kan reagere forskelligt i de to situationer?
Avatar billede 2c Nybegynder
12. juni 2008 - 22:19 #1
Kan du bruge:
if (Page.IsValid)
{
//Den ene situation
}
else
{
//Den anden situation
}
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
13. juni 2008 - 08:07 #2
Hvis der mangler udfyldelse, så giver den kun melding om, at der mangler udfyldelse, men kører ikke Page.IsValid. Kan det være fordi, der ikke køres Postback, hvis RequiredFieldValidator er i brug?
Avatar billede mikalj Nybegynder
13. juni 2008 - 09:21 #3
Ja, hvis felterne ikke er udfyldt korrekt og derved trigger en validator, bliver der ikke foretaget et postback. Validators bruge javascript til at forhindre dette.

Jeg mener du kan sætte EnableClientScript="true" for at slå denne funktion fra. Men så skal du bare være opmærksom på at du selv skal tjekke dine validators' værdier individuelt (RequiredFieldValidator1.IsValid) eller som 2c foreslog (Page.IsValid)
Avatar billede mikalj Nybegynder
13. juni 2008 - 09:22 #4
EnableClientScript skal selvfølgelig være false, ikke true, og skal sættes på alle de nødvendige validators
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
13. juni 2008 - 10:16 #5
Men jeg vil egentlig godt bruge de indbyggede validatorer, da det er en del felter, der skal tjekkes. Jeg var bare interesseret i selve oplysningen om der var fundet fejl eller ej.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. august 2011 - 19:01 #6
Jeg skal beklage meget, at jeg ikke har fulgt op på dette. Jeg har fået det til at fungere, som ikke virkede, men genkalder mig ikke helt hvordan. Jeg vil fremtidigt følge bedre op på spørgsmål, da jeg synes, at eksperten.dk er et overmåde glimrende forum for besvarelse af spørgsmål.