Avatar billede grafik-anders Mester
10. juni 2008 - 17:32 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Vi søger et professionelt-’light’-hotel?

Hej

Vi er efterhånden ved at have en vis succes med vores projekt, og vil derfor gerne til at gøre lidt mere for sikkerhed og stabilitet.

Vores site ligger pt. hos WEB10, men det er ofte nede og kører ikke særligt hurtigt. Derudover ved jeg ikke, hvad er kommer til at ske, hvis vi lige pludseligt får mange brugere.

Er der nogen, som kan anbefale et hotel, som stadigt er relativt billigt, men som er mere stabilt?

Det vil også være godt, hvis de kan tilbyde os lidt mere sikkerhed i forhold til backup etc.

Et professionelt-’light’-hotel :)

De bedste hilsner
Anders
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2008 - 17:35 #1
www.netsite.dk - dandomain.dk og wannafind.dk. Benytter selv primært førstnævnte.
Avatar billede grafik-anders Mester
10. juni 2008 - 18:23 #2
Hvad har du liggende hos dem - må jeg se?
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 18:40 #3
dandomain.dk er ikke blandt branchens billigste, men absolut blandt de bedste. Og så kan de næsten det hele.
Avatar billede grafik-anders Mester
10. juni 2008 - 18:51 #4
Hvordan kan man vide, om et webhotel er hurtigt og stabilt. Kan man læse det i deres specifikationer på nogen måde?

Er der nogen, som har erfaring med Alphasite?

Det site, som vi gerne vil have hostet er: www.firstdisplay.com

Vi har endnu overskueligt mange brugere, men vi har store planer, og tror vi ved, hvordan vi for alvor kan få det til at vokse.
Vi regner med at blive på størrelse med et middelstort dansk dating-site eller noget i den dur, hvad angår brugere og trafik – dog, som det fremgår, er vi i en anden branche ;)

Vores site er lige nu på dansk, men når vi bliver oversat, vil vores brugere komme fra hele verdenen.

Er der nogen, som kan anbefale os noget?
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 18:59 #5
Så tror jeg, at jeg vil understrege min kommentar om dandomain.dk
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. juni 2008 - 19:18 #6
Hvis du søger noget forholdsvis billigt, men stabilt, kan jeg anbefale www.unoeuro.com
de er meget stabile, og deres support er suveræn.
Du spurgte efter sider der lå på de foreslåede webhoteller så du kunne se.
Her er en side jeg har hostet: www.amews.dk (www.tech.amews.dk er nok den bedste del hvis du skal teste lidt med hastighed)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. juni 2008 - 19:19 #7
"Her er en side jeg har hostet"
Altså, en side som jeg har fået hostet ved unoeuro.
Avatar billede grafik-anders Mester
10. juni 2008 - 19:38 #8
Følgende er taget fra UnoEuros hjemmeside. Er det godt og hvordan er det i forhold til Dandomain?

"
Samtlige servere er placeret hos Zitcom A/S i Danmark. Serverrummet er nyt og moderne med køling, brandsikring, UPS nødstrøm, dielsel generator, døgnovervågning af servere, services og fysiske omgivelser, kraftig firewall og ikke mindst redundant 1 GBit fiber-forbindelse leveret af TDC Internet.

UnoEuro er Microsoft Gold Certified Partner og kan derfor levere stabil og fuldført ASP hosting på Windows 2003 Webservere. Vi leverer ligeledes vores PHP løsninger på kraftige og optimerede Linux Servere, begge for at sikre den bedste oplevelse for vores kunder.
"
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 19:59 #9
Det kan du læse på dandomain.dk's hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2008 - 20:03 #10
Personligt er det kun småprojekter jeg kører på netsite - fx www.rejserogferie.dk. En af de gode ting ved netsite er kontrolpanelet PLESK hvori du kan styre en masse der ellers ville kræve direkte adgang til serveren, fx egne fejlsider.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. juni 2008 - 20:05 #11
keysersoze, egne fejlsider kan du da lave vha. en .htaccess fil.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2008 - 20:05 #12
Og forresten nej - man kan ikke læse i specifikationerne om et webhotel er hurtigt og stabilt, man må høre hvad andre har af erfaringer og tage en hurtig søgning på google.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2008 - 20:47 #13
jah - med php, ikke med fx asp.
Avatar billede grafik-anders Mester
10. juni 2008 - 20:49 #14
justrace: Jeg har ingen baggrund for at lave en kvalificeret sammenligning, da jeg ikke ved, hvad halvdelen af det betyder i praksis.

Er ”1 GBit fiber-forbindelse leveret af TDC Internet” dårligere end ”2 stk. 1 GBit redundant fiber internetforbindelse.”?
Kommer det ikke an på, hvor mange som skal dele de to og hvad er 'redundant'?
Avatar billede xodeus Novice
10. juni 2008 - 21:19 #15
jeg er meget tilfreds med gigahost.dk
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 22:49 #16
redundant betyder sideløbende/samtidig. Dvs. at der er ret lille sandsynlighed for at der ikke er forbindelse.
Avatar billede grafik-anders Mester
11. juni 2008 - 19:54 #17
Avatar billede xodeus Novice
11. juni 2008 - 20:36 #18
grafik-anders, det kan godt være at der er nogle der har problemer med gigahost, men jeg har ikke oplevet nogle...
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. juni 2008 - 21:57 #19
Jeg bruger bl.a. selv www.intergate.dk og er yderst tilfreds. På www.hostindex.dk kan du finde webhotel udbydere.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2008 - 22:58 #20
uden at kunne sige hver godt eller skidt omkring gigahost, så er jeg ret sikker på at du vil kunne finde negative ting om alle webhoteller - så det handler nok mere om at finde et med så lidt kritik som muligt mere end at satse på ingenting at finde.
Avatar billede grafik-anders Mester
12. juni 2008 - 15:56 #21
Jeg kan godt se, at dandomain.dk nok er det mest seriøse af dem alle. Mest stabilt, hurtigt mm. Det koster også lidt i overkanten af, hvad jeg har tænkt mig at betale. Vi regner med og håber på, at vi om et år har behov for ca. 600-700 MB.

Både priser og diskplads hos gigahost.dk tiltaler mig bestemt, men hvis det ikke er mere stabilt end web10, er der ingen grund til at skifte.

Har I erfaring med alphasite.dk i forhold til de andre nævnte. Jeg har selv et site hos alphasite, som altid har været super stabilt. Jeg har haft det site i 5 år og har oplevet, at det var nede en enkelt gang for nogle år siden. Derimod har jeg svært ved at afgøre, om det er særligt hurtigt?
Kan man teste det på en måde?

Selvom, at sitet er hurtigt fra Danmark, kan man så være sikker på, at det også er hurtigt fra andre lande?

Kan man på en måde rangliste de forskellige webhoteller?
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. juni 2008 - 17:09 #22
Du kan evt overveje www.unitspeed.dk som jeg selv anvender til mine "vigtige" sites. Dette firma er jeg godt tilfreds med og har været kunde længe.
Avatar billede grafik-anders Mester
09. august 2008 - 11:59 #23
Hej – dette spørgsmål lever endnu, men ikke længe – der har lige været sommerpause :)

Jeg har besluttet, at afslutte dette spørgsmål og at oprette et nyt og modificeret spørgsmål. Lige nu tror jeg, at vi vælger http://www.netsite.dk, så derfor er der points til keysersoze for den første linje i denne debat.

Vi har endnu ikke flyttet vores site til et nyt webhotel og vi har endnu ikke valgt noget endeligt, men vi er BESTEMT ikke blevet mindre trætte af web10!

Her er linket for udløberen af denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/840995

Mange tak!
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2008 - 12:56 #24
jamen tak - jeg fik lagt et svar i dit andet spm også og det svar er jo mere eller mindre det samme som her, men så ikke lige det var stillet af dig også :)
Avatar billede grafik-anders Mester
09. august 2008 - 13:24 #25
ja, - det er lidt mere specifikt end det her, da vi trods alt er ved at få det kredset lidt mere ind.