Avatar billede hrole Mester
08. juni 2008 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Galleri/vis billede med næste og forrige knapper

Hej! Dette er sikkert et pærelet spørgsmål, men nu har jeg været igennem diverse bøger og hjemmesider unden det er lykkedes mig endnu at finde et svar.

Jeg vil gerne vise et billede på siden og samtidig er der en næste og en forrige knap. Det første billede der skal vises skal være det første der ligger i en given mappe, ved klik på næste vises næste billede i mappen og ved klik på forrige vises det forrige billede.
Hvis det er muligt gerne med en "tæller" som siger fx "5 af 32 billeder" og gerne med knapper så man fx kan springe 5 billeder frem eller tilbage.

Det jeg ønsker er en forklaring hvordan det laves i Dreamweaver, og ikke kode, da jeg ikke har sat mig ind i disse!
Avatar billede hobbittend Novice
08. juni 2008 - 21:43 #1
Jeg tror desværre ikke du kan lave det med Dreamweaver...

Du kan til gengæld gøre det med både photoshop og ACDsee hvis du har et af disse programmer?

Lightbox JS 2.0 er også et dejligt script til billedgallerier, men det kræver nok at du kan bare en smule kodning...
Avatar billede hrole Mester
08. juni 2008 - 23:30 #2
Det var nu helst noget der skulle kunne ligge på en hjemmeside, så derfor kan jeg ikke se hvordan Photoshop eller ACDsee skulle være løsningen.

Det behøver ikke være et avanceret galleri med flash o.l., bare det opfylder ovenstående. Andre bud?
Avatar billede hobbittend Novice
09. juni 2008 - 01:25 #3
Photoshop har en galleri-funktion...

- Bare åben alle de billeder der skal være i det pågældende galleri.
- tryk på file -> automate -> web photo gallery...

I ACDsee:
- Markér de billeder du skal bruge.
- Tryk Create -> Create HTML Album

Håber det kan hjælpe :)

Det er ikke det mest fancy galleri eller noget, men det virker...
Avatar billede hrole Mester
09. juni 2008 - 10:33 #4
Det var et udemærket forslag, jeg kendte ikke til funktionerene.

Dog ikke helt hvad jeg søgte.

Man behøver ikke se "albummet". Når man fx klikker på 1. billede, kan man klikke på frem eller tilbage for at gå et billede i den retning (evt. 5 el. 10 billeder billeder). Det er meningen albummet skal bruges til at vise siderne i en bog.
Avatar billede hobbittend Novice
09. juni 2008 - 22:15 #5
Det tvivler jeg desværre på. Så skal du nok selv til at programmere et eller andet...
Avatar billede hrole Mester
09. juni 2008 - 23:06 #6
ok, findes der ikke et færdiglavet script/Javascript/el. som kan sættes ind på en eller anden måde?
Avatar billede hrole Mester
04. marts 2009 - 15:05 #7
lukker
Avatar billede cdc Novice
21. april 2009 - 11:02 #8
Hejsa hrole, ved ikke om du har løst problemet da det er et gamel spm. men prøv m lightbox. http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/lightbox2/index.htm