Avatar billede azcii Nybegynder
03. juni 2008 - 11:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere form tags på en side.

Jeg har en ASP.NET 2.0 side hvor index.master har <form id="login" runat="server"> til en login del.

På en anden side som åbnes i en content place holder i master siden har jeg også en <form id="login" runat="server"> som er for at registrere nye brugere.

Når jeg åbner denne side får jeg denne fejl: A page can have only one server-side Form tag.
Fejlen siger sig selv, men hvordan kommer jeg uden om den

Jeg er helt grøn så der må meget gerne skæres ud i pap :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2008 - 11:31 #1
som udgangspunkt vil det ikke være nødvendigt at have mere end ét formtag - nøjs med det på din masterpage.
Avatar billede azcii Nybegynder
03. juni 2008 - 12:10 #2
Hvordan skal man så kunne behande de informationerne på tilmeldings siden? Det skal vel være i en form eller hvad?
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2008 - 12:34 #3
data bliver .NET ikke submitted på samme måde som tidligere sprog - du skal i stedet bare lave en click-event på fx en knap hvilket vil give en postback så du kan få fat i data.
Avatar billede azcii Nybegynder
03. juni 2008 - 12:50 #4
Hvis jeg fjerner mine form tag fra min masterpage får jeg denne fejl: Control 'ctl00_login_name' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.

Og hvis jeg fjerner den fra min tilmeldings side får jeg denne fejl: Control 'ctl00_cphMain_validationSummary' of type 'ValidationSummary' must be placed inside a form tag with runat=server.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2008 - 13:10 #5
det stort set eneste rigtige sted at placere form-tagget er i din masterpage - både fordi du så slipper for at tænke mere på det og fordi kontroller har behov for formtagget.

hvis din masterpage har form-tag og din tilmeldingsside benytter sig af masterpagen bør du ikke kunne få den fejl - så der bliver du nødt til at komme med lidt mere info.
Avatar billede azcii Nybegynder
03. juni 2008 - 13:22 #6
Ahh, Jeg flyttede form tagget fra master pagen helt ud mellem body taget og fjernede det fra min tilmeldings side. tak for hjælpen, hvis du lige smider et svar så for du dine points.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2008 - 18:04 #7
svar :)