Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
30. maj 2008 - 23:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad ranker jeg på?

Findes der nogle værktøjer, som kan vise os hvilke keywords (inkl. sætninger) vores website ranker på?

Det er nemt nok at følge op på de ord vi selv mener er vigtige, men det var også interessant at vide hvad vi ellers ranker på, og som vi ikke selv er bekendte med...

Kan du hjælpe? På forhånd tak for input.
Steen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
31. maj 2008 - 00:10 #1
kan googles webmasterværktøjer ikke bruges?
Avatar billede madx Nybegynder
31. maj 2008 - 07:44 #2
Når du skriver "ranker" går jeg ud fra at du mener enhver form for synlighed - eller?

Kigger du i dine statistikker kan du se alle søgefraser - det er det dit website er fundet på. Præcis hvilken placering du har haft på et givet tidspunkt kan mht. Google finde under deres webmastertools. Men skal du have et mere komplet billede - for søgemaksiner i DK må du selv måle løbende.

Der findes mange værktøjer - der er sikkert nogen gratis, en gl. kending TopDog koster lidt - mere tunge sager er Adwanced Web Ranking (heller ikke gratis).

Sidste giver dig et tidsmæssigt perspektiv.

Reelt set bør du få udarbejdet en søgeordsanalyse, for du taler om det I selv mener er vigtigt, det i tilfældigt får ind - men hvad så med de ord der er vigtige, men som I slet ikke er synlige på - her ligger potentialet :-)
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
31. maj 2008 - 13:22 #3
Tak for jeres inputs. Jeg tjekker lige webmasterværktøjer - var jeg ikke bekendt med.

Og så sagde du, madx, nok lige det ord jeg havde brug for - søgeordsanalyse. Findes der ikke værktøjer til selv at lave en søgeordsanalyse? Alternativt ved du så hvor man kan få lavet en sådan analyse henne?
Steen
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2008 - 13:41 #4
her har du en samling værktøjer der kan det du efterspørger, endda over mange google datacentre

http://www.seologs.com/seo-tools.html
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
02. juni 2008 - 10:12 #5
Hej - mange tak for svarene. Det var lige det jeg skulle bruge :-) Har delt pointene imellem jer.