Avatar billede explodedk Nybegynder
29. maj 2008 - 11:05 Der er 7 kommentarer

trådløst netværk ustabilt

Hejsa, jeg har et problem med min vista maskine. Jeg oplever gentagne gange at blive smidt at mit trådløse netværk, hvor den reporterer "begrænset eller ingen forbindelse" hjælper så at disconnecte fra netværket vente 3-4 mins og så connecte igen. men det er en torn i øjet at skulle gøre dette midt i spil osv. troede først det måske var en defekt installation, så prøvede at geninstallere vista, men den laver stadig samme fejl. Er sikker på fejlen ligger i vista, da jeg tidligere har kørt win xp på maskinen og andre maskiner med samme router uden problemer.

windows vista ultimate sp1 x64bit

mvh martin
Avatar billede kingomand Novice
02. juni 2008 - 09:59 #1
Du kan først, hvis du ikke allerede har gjort det, slå beskyttet tilstand fra.
Prøv så at gå i enhedhåndteringen og, hvis fanebladet er der, i strømstyring.
Fjern fluebenet hvor der står Tillad, at computeren slukker for denne enhed for at spare strøm. Det har jeg haft "held" med et par gange.
Avatar billede kingomand Novice
02. juni 2008 - 10:00 #2
Jeg glemte lige at du skal i egenskaber for dit trådløse netkort.
Avatar billede explodedk Nybegynder
14. juni 2008 - 21:46 #3
jeg har forsøgt begge dele før hen... og virker ikke.. :(
Avatar billede zzup Nybegynder
02. august 2008 - 15:45 #4
Kan du ikke logge ind på routeren, og se, om der er noget som booste signalet? evt bruge en anden slags system, evt skifte fra WSP kode til WPA+ eller hvad de forskellige kodninger nu hedder.

Har du installeret driver til dit WIFI kort? er det en special driver? kan du vælge noget boost signal, eller evt tjek strømbesparelse. Er det standard WINdows driver til WIFI kortet du bruger?
Avatar billede explodedk Nybegynder
04. august 2008 - 22:03 #5
det er den driver der fulgte med fra HP, downloadet nyeste fra deres hjemmeside. men det er stadig windows vistas integreret wireless client den bruger. ved ikke om man kan få en anden?! . min router virker fint, på min xp maskine virker det bare med det samme. jeg har ikke strømsparer på. har forsøgt både med wpa, og hvad der ellers er, og også uden kode overhovedet.
Avatar billede kingomand Novice
04. august 2008 - 22:18 #6
Jeg kan se at det er 64 bit du kører. Jeg vil bare lige sige at jeg har haft mange problemer med netop den. Jeg har lige måtte udskifte den på en bærbar til en 32 bit,for at få diverse programmer til at køre. Vi havde problemer med vores lan forbindelse. Maskinen frøs, musen bevægede sig med forsinkelse osv. Efter skiftet til 32 bit, har vi ikke oplevet forstyrrelser. Så måske ??
Avatar billede explodedk Nybegynder
08. august 2008 - 07:57 #7
Jeg tror selv jeg fandt en løsning. det var åbenbart ved dhcp request fra min router vista hænger, så jeg gik ind og satte den op med fast ip og har ikke samme problem mere.. hvis der er andre der har samme problem og abonner på denne sag.