Avatar billede para7 Nybegynder
26. maj 2008 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Write permission på Access db

Jeg har installeret mine sites på en ny windows xp pc. Jeg mener ellers at have sat rettigheder i iis til alle underfolder for write og har tjekket at der ikke er write protection på .mdb filen.

Fejlen:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Operation must use an updateable query.
/MitSite.dk/MASTER/default.asp, line 575

Er der nogen der har nogle tips?
Avatar billede softspot Forsker
26. maj 2008 - 12:22 #1
Den rettighed skal ikke sættes i IIS, men i filsystemet. I filsystemet skal mappen eller selve database-filen kunne læses, skrives, redigeres, slettes af IUSR_xxx.
Avatar billede fennec Nybegynder
26. maj 2008 - 12:50 #2
Der er en film her som darkskies har lavet:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.swf
Avatar billede fennec Nybegynder
26. maj 2008 - 12:51 #3
ps. Han giver "everyone" fuld rettighed, hvilket er lidt farlig. Der ville man normalt vælge IUSR, som softspot også nævner.
Avatar billede para7 Nybegynder
27. maj 2008 - 19:46 #4
Jeg synes ellers jeg har svaret for nogle dage siden, men det er ogsåkun hver anden gang at det bliver gemt.
Men tak til jer begge, det var lige det der manlede. Send lige svar for at få point :)
Avatar billede softspot Forsker
27. maj 2008 - 21:50 #5
Velbekomme :)
Avatar billede fennec Nybegynder
28. maj 2008 - 08:20 #6
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 10:47 #7
Værsgo' Der var særlig service fra fennic :)
Avatar billede softspot Forsker
28. maj 2008 - 10:54 #8
Tak for point :)