Avatar billede hkb-x Nybegynder
26. maj 2008 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tune apache for billeder

Jeg har en apache server som webserver som jeg efterhånden har fået tunet rigtigt godt til kørsel af php så det går rigtigt hurtigt.

Mit problem er at sidens load gøres meget lansomt af de mange billeder der skal loades. Problemet er at de er 'lang tid' om at starte med at loade da apache undersøger en masse ting (beregnet på php scripts). Så hvordan kan jeg få apache til bare at kaste filer afsted, uden at gøre andet end at sende dem hvis de efter på .gif eller .jpg?
Avatar billede showsource Seniormester
26. maj 2008 - 13:11 #1
Dette er vist første af to ens spm.?

Hvad er det apache undersøger?

For at få Apache til at "gøre noget specifikt" for bestemte filer, kan du bruge
"FilesMatch"
Avatar billede showsource Seniormester
26. maj 2008 - 13:13 #2
<FilesMatch "\.(gif|jpg|jpeg)$">
# Hvad du ønsker Apache skal
</FilesMatch>
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. maj 2008 - 10:14 #3
tak. og ja de minder lidt om hinanden men det her handler om at gøre specifikke ting med billeder hvorimod det andet handler om sendfile i apache. de burde nok have været slået sammen men kast et svar for point.
Avatar billede showsource Seniormester
27. maj 2008 - 14:50 #4
Svar.
Er ikke lige klar over "sendfile" ?