Avatar billede jacgeld Nybegynder
25. maj 2008 - 21:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ram til bærbar

Hej Eksperter,
Hvis en bærbar skal bruge ram med følgende data:
DDR2 PC4200 SODIMM 200 -Fast logic-
533 MHz.

Burde der være noget i vejen med at bruge disse ram.
pc 5300 DDR 2 SO dimm 200 pin 667 MHz.
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. maj 2008 - 07:41 #1
alt efter hvilke rammærke, kan det give lidt problemer.
Grunden til at der er lavet så mange forskellige ram, er at bundkort er optimeret til en bestem type.

Jeg har nogle Dell D520 bærbar, som er designet til den nederste 533 MHz ram du nævner, og her har jeg uden problemer taget ram fra en Dell D820 667 MHz

Men andre gange har jeg også oplevet at computerne ikke ville starte fordi ramene ikke passede sammen.

hvis du skal ud og købe nye ram, så køb de rigtige, hvis du har de andre liggende, så test om de virker.
Avatar billede jacgeld Nybegynder
26. maj 2008 - 08:23 #2
Jeg siger mange tak for svaret. Jeg er ved at sælge mine ram og personen der vil købe dem har en bærbar som skal have PC4200, men skulle lige forhøre mig om mine vil passe i den inden jeg sælger dem til ham.
Avatar billede jacgeld Nybegynder
26. maj 2008 - 08:23 #3
Du kan bare ligge et svar så du kan få dine points
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. maj 2008 - 08:32 #4
Det er meget muligt at de fungere, men test det...