Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 17:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan jeg ikke oprette forbindelse til sql server vb express.net

har en application som logger folk på.
deres bruger info ligger på en online sql server
og skal derfor oprette en forbindelse til den

mysql.minserver.com
mysqlbrugernavn
mysqlpassword

og havde planer om at lave noget i denne stil

Dim cnn As New ADODB.Connection
Dim strConnect As String, strSQL As String
strConnect = "Provider=SQLOLEDB;Initial Catalog=MyDatabase;User Id=mysqlbrugernavn;Password=mysqlpassword;"

men men men, det er ikke sådan vb vil lade mig gøre det.

forsøgte Add new binding data source,
men den tillader kun forbindelse til lokal db
hvilket jeg ik rigtigt kan bruge til noget.  ;)

nogle forslag til hvordan jeg forbinder til extern
mysql db i vb.net express
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 18:20 #1
Jeg vil anbefale SqlConnection fremfor ADODB.Connection !

Og med en connection string som:

"Server=x.x.x.x;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=xxxx;User ID=xxxx;Password=xxxx"
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 22:04 #2
okey..  så er jeg ikke med mere,
nogle links eller noget til hvor jeg kan se hvorden forbindelsen laves i sqlconnection

dim sqlCMD As String
dim conn as ?????????  <---  som hvad ? sql.connection dur ikke.

conn = New SqlConnection("Server=x.x.x.x;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=xxxx;User ID=xxxx;Password=xxxx")

conn.Open()

sqlCMD = "diverse funktioner såsom select osv"
ExecuteSQLStmt(sqlCMD)

conn.close()
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 22:07 #3
Dim conn As SqlConnection
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 22:07 #4
Og inden vi gungrer ud over stepperne: du har fået bekræftiget at der er adgang udefra til den server ?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 22:10 #5
har brugt samme server til diverse web application fra andre iss servere..
så det er kun noget jeg gætter på..  plus det er muligt for mig at forbinde
til den via fks,  HeidiSQL programmet på en computer..
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 22:10 #6
men det er da kun gætteri.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 22:12 #7
ellers hvis det går helt galt, har jeg selv en server som kører et intranet som kan bruges til udviklings fasen, også senere evt smide sql databasen over på en mere "tilgængelig" server. med hensyn til forbindelse og vedlighold
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 22:22 #8
Lyder som om der er hul igennem.

Så prøver du med SqlConnection !
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 22:37 #9
hmm ikke helt, jeg er ved at værer bange for jeg skal have fat i en anden
version af VB.NEt istedet for VB.Net express for den vil ikke lade mig
dimensionere sqlconnection eller lignedne ting jeg finder når jeg googler

http://www.evisystems.org/bil/logos/Sqlcon.jpg

hver gang jeg slipper linien får jeg den popup

var under indtryk jeg ikke skulle #include noget ved brug at sql.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 22:57 #10
VB.NET Express er helt fin !

Bar evælg den import som den foreslår !!
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. maj 2008 - 23:07 #11
smid da lige et svar, top nice points til dig. ;)

men som du fortalte kn jeg ikke forbinde til den lejede server jeg har adgang til
men via min egen Mysql server kan jeg godt.  superp ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 23:48 #12
ok