Avatar billede torotune Nybegynder
24. maj 2008 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Anmelde hacker-angreb

Hej, jeg ved godt det måske ikke er kategorien, men jeg fik ikke noget respons i generelt IT.

Er der nogen der ved hvor man anmelder SQL-injection? Vi har gennem den sidste tid, efter et hacker-angreb logget vedvarende forsøg fra samme IP-adresse. - Og får man overhovedet noget ud af at anmelde det?

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2008 - 19:25 #1
Jeg tror næppe at NATO invaderer Kina for få ram på en hacker der er ude efter dit
web site.

:-)

Du skal have lukket hullerne, så de ikke kan få adgang til dit site.

Derudover bør du anmelde det. Også selvom det sandsynligvis ikke har nogen effekt. Men
ved at anmelde det gør du problemet synligt for politi og andre myndigheder. Og hvis
nu de engang fik fat i personen/personerne, så er der nok dokumenterede tilfælde til at køre en
seriøs sag.
Avatar billede leif Seniormester
24. maj 2008 - 19:37 #2
Kontakt samtidig den tekniske kontakt som står for IP adressen, information kan findes på et af følgende sites afhængig af hvilken del af verden adressen kommer fra:
http://ripe.net/
http://www.afrinic.net/cgi-bin/whois
http://www.apnic.net/whois
http://www.arin.net/whois/
http://www.lacnic.net/cgi-bin/lacnic/whois
Avatar billede leif Seniormester
24. maj 2008 - 19:37 #3
Men hvis de udnytter et hul i jeres site, så start med at få lukket det så angrebet sker forgæves.
Avatar billede torotune Nybegynder
26. maj 2008 - 08:33 #4
arne_v -> hehe.. Nej det tror jeg heller ikke - jeg havde dog heller ikke tænkt mig at ringe 112 og råbe at jeg var ved at blive hacket.. :-) Men anmelder man det bare til politiet som et indbrud eller noget i den stil?

Hullet er lukket, men vi logger alle forsøg og kan bare se at der bliver ved med at komme forsøg via URL'en via den samme IP-adresse, så jeg syntes bare det var værd at følge op på hvis det ny lykkes vedkommende på et tidspunkt - og eftersom vi har haft flere vellykkede forsøg for et par uger siden inden vi fik lukket hullet.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2008 - 14:59 #5
Avatar billede torotune Nybegynder
27. maj 2008 - 00:03 #6
Tak for det - jeg vil da lige starte med at anmelde det over den formular der, så må det jo vise sig om det får nogen effekt..

Tak til leif også for linksne, dem vil jeg lige prøve at køre IP'en igennem.

Smid et svar begge to =)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2008 - 00:26 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 03:29 #8
leif ?
Avatar billede leif Seniormester
09. juni 2008 - 11:58 #9
Ups, overset. Men så kommer svaret her.