Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 08:23 Der er 12 kommentarer

Hvordan undgår man "download"-popups

Jeg har et lille men ret irriterende problem. Nå jeg f.eks. downloader 4-5 filer på éen gang, så popper de op på skærmen når de når 99%, og det er åbenbart ikke til at undgå på normal vis.
Findes der et trick som kan få puteren til at lade være med at vise de pop-ups ??
Og nej, jeg vil ikke bruge diverse download-managere.
Avatar billede w13 Novice
24. maj 2008 - 09:36 #1
Hvad er det, der popper op på skærmen ved 99%?
Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 10:08 #2
Altså, når man starter en download, får man en lille rude med hastig, tid tilbage o.s.v. - Den kan man godt minimere, men når den så når til 99%, så popper den frem igen, uanset hvad man ellers har gang i. Det er det jeg godt vil kunne slå fra på en eller anden mystisk måde.
Avatar billede w13 Novice
24. maj 2008 - 10:20 #3
Så er jeg bange for at måtte skuffe dig. Jeg kender ingen mystisk måde at gøre det på, men jeg kender dog en meget reel og lige til måde. =)

Hvis du klikker i checkboksen "Luk dialogboksen, når overførslen er fuldført" så vil boksen jo lukke, når overførslen er fuldført. =)
Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 10:38 #4
Det er jo ikke lige det der er problemet. Problemet er at hvis jeg starter et par downloads (eller flere) og så starter et spil, så ryger jeg ud af spillet når den boks kommer frem. Og jo, jeg har altid klikket på "Luk dialogboksen, når overførslen er fuldført"
Avatar billede w13 Novice
24. maj 2008 - 10:39 #5
Så du siger, at selvom boksene lukker automatisk, så ryger du stadig ud?
Jeg er temmelig overbevist om, at det ikke kan løses.
24. maj 2008 - 10:53 #6
Vista eller XP ?
... har du noget extra download program instaleret ?
Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 11:43 #7
nej
Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 11:49 #8
Og jeg køre XP
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2008 - 13:17 #9
<ole>

Der må være nogle helt specielle forhold, der gør sig gældende på din PC. Jeg har hverken set eller hørt om problemet før ... i hvertfald ikke når man har bedt OS'et om ikke at advisere ved færdig download  =)

/mvh
</bole>
24. maj 2008 - 13:23 #10
... er det "meget" store filer ?
Avatar billede bjarnebif Praktikant
24. maj 2008 - 14:56 #11
Størrelsen er sådan set ret underordnet, der sker det samme ved både store og små filer. Men hvordan gør man lige det her : "når man har bedt OS'et om ikke at advisere ved færdig download" ? - Udover at man kan sætte flueben i "Luk dialogboksen, når overførslen er fuldført"
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2008 - 15:00 #12
- det har jeg ingen anelse om. Man sætter normalt bare flueben i "Luk dialogboksen, når overførslen er fuldført", hvilket plejer at være rigeligt