Avatar billede doktoren001 Juniormester
23. maj 2008 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Login side på LAN

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave en login side så man kun kan få adgang til mit trådløse net, hvis man har et brugernavn og en kode der passer til. Jeg har den almindelige WPA2 kryptering på. Det er mere for udfordringens skyld jeg vil se hvordan man gør.
Når jeg f.eks. tager mig computer med på min skole skal jeg logge ind. når jeg f.eks. skriver www.google.com i IE, kommer der en side med login som jeg skal udfylde inden jeg kommer videre til google.
Nogle der ved hvordan man kunne gøre sådan noget. Jeg forstiller mig det er noget der skal ligge som en default side på routeren. jeg har en Netgear 824v2.
Avatar billede mash Mester
23. maj 2008 - 22:38 #1
der findes router med det indbygget, har selv opsat en med en bon printer på som så udskriver et login og password, kan bare ikke huske hvad den hedder og kan ikke lige komme til den da det var på en bar i thailand :-)

ps. det var rimligt simpelt
Avatar billede tmsound Nybegynder
26. maj 2008 - 10:11 #2
Hvis du har en gammel pc kan du installere m0n0wall på denne.
M0n0wall har en feature der hedder captive portal, og det er denne funktion du søger.

http://m0n0.ch/wall/
Avatar billede doktoren001 Juniormester
18. juni 2008 - 15:37 #3
Hej du, sender du ikke lige et svar så du kan få point?
Avatar billede doktoren001 Juniormester
09. juli 2008 - 13:58 #4
Lukker spørgsmålet, Hvis du vil have dine point så skriv tilbage på denne post :-)