Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 12:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Type mismatch: 'Server.HTMLEncode'

Hej
Jeg bruger FCKEditor til at gemme noget indtastning med. Så nu vil jeg gerne editere data med FCKEditor. Det gør jeg således :

<%
blogid = request.querystring("id")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("familiencaroe.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "SELECT * FROM blog where id=" & blogid
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
      <style type="text/css">
.style1 {
    text-align: center;
}
.style2 {
    text-align: left;
}
</style>
  </head>
  <body BGCOLOR="#E6E6E6">
    <form action="gem_blog.asp" method="post">
<div class="style1">
<!-- #INCLUDE file="FCKeditor/fckeditor.asp" -->

<table style="width: 80%">
    <tr>
        <td class="style3">Overskrift</td>
    </tr>
    <tr>
        <td class="style2"><input name="overskrift" type="text" size="40" value="<%=rs("overskrift")%>"></td>
    </tr>

</table>
<table style="width: 80%">
    <tr>
        <td class="style3">Tekst</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
<%
Dim oFCKeditor
Set oFCKeditor = New FCKeditor
oFCKeditor.Value = Rs("Tekst")
oFCKeditor.BasePath = "/FCKeditor/"
oFCKeditor.Create "FCKeditor1"
%>
</td>
    </tr>

</table>

<br>

<%
rs.Close
Set rs = Nothing
%>
<INPUT TYPE="image" SRC="grafik/send.jpg" VALUE="Submit" ALT="Login" NAME="login">
    </div>
    </form>
  </body>
</html>

men det giver fejlen :

Tekst
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'Server.HTMLEncode'

/FCKeditor/fckeditor.asp, line 106

Nogle ideer?
Avatar billede softspot Forsker
23. maj 2008 - 12:58 #1
Prøv lige at ændre denne linie:

oFCKeditor.Value = Rs("Tekst")

til:

oFCKeditor.Value = Rs("Tekst") & ""

Det er ikke sikkert det løser problemet, men hvis tekst er null i resultatet, kunne jeg forstille mig at HTMLEncode ikke fatter det... du kommer udenom dette ved at lave en streng-konvertering (et gængs hack til at skifte type fra null til en tom streng ;-)).
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 13:06 #2
Og så synes jeg også, du burde ændre: windows-1252 til: iso-8859-1
Et charset, der kun er beregnet til windows, er ikke så optimalt. =)
Avatar billede softspot Forsker
23. maj 2008 - 13:19 #3
Faktisk bør du ændre det til utf-8, da FCKEditor kører med utf-8...
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 13:23 #4
Men det vil så også kræve, at dokumentet skal gemmes med UTF-8 encoding.
Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 13:49 #5
softspot > Det virker fint. Takker. Smid svar
w13 > Det har I garanteret begge ret i. Jeg har haft store problemer med de charset specielt indtil jeg fandt ud af at ultraedit gemte i andet format end jeg regnede med. Så det vil jeg lege med når resten af siden virker. Takker begge 2
Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 14:12 #6
Tillægsspgm når I smider et svar ;)

strSQL = "Insert into blog (overskrift,tekst,forfatter) values('" & Request.Form("overskrift") & "','" & Request.Form("FCKeditor1") & "','" & gembrugernavn & "') Where ID="& request.form("blogid")&""

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Missing semicolon (;) at end of SQL statement.

/gem_edit_blog.asp, line 17
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:13 #7
Prøv lige:
strSQL = "Insert into blog (overskrift,tekst,forfatter) values('" & Request.Form("overskrift") & "','" & Request.Form("FCKeditor1") & "','" & gembrugernavn & "') Where ID="& request.form("blogid")
Response.Write(strSQL)

Hvad skriver den så på skærmen?
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:14 #8
Og jeg hjalp jo ikke, så jeg skal vel ikke smide svar. =)
Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 14:16 #9
Insert into blog (overskrift,tekst,forfatter) values('Ny hjemmeside','
Teksten
','') Where ID=121
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Missing semicolon (;) at end of SQL statement.

/gem_edit_blog.asp, line 18

Du hjælper jo nu :)
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:20 #10
Nå ja, selvfølgelig.

INSERT INTO opretter et nyt recordsæt i databasen - derfor kan du ikke sige "WHERE id=121".

Du vil opdatere et recordsæt i databasen, så derfor skal du bruge UPDATE:

strSQL = "UPDATE blog SET overskrift='" & Request.Form("overskrift") & "',tekst='" & Request.Form("FCKeditor1") & "',forfatter='" & gembrugernavn & "') Where ID="& request.form("blogid")
Avatar billede softspot Forsker
23. maj 2008 - 14:24 #11
:)
Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 14:24 #12
Nå ja... selvfølgelig..det var en smutter.
Men der er stadig fejl!

UPDATE blog SET overskrift='Ny hjemmeside1',tekst='
Kristian

',forfatter='Kristian') Where ID=121
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Extra ) in query expression ''Kristian')'.

/gem_edit_blog.asp, line 18
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:27 #13
Sry, jeg havde glemt at fjerne den afsluttende parentes:

strSQL = "UPDATE blog SET overskrift='" & Request.Form("overskrift") & "',tekst='" & Request.Form("FCKeditor1") & "',forfatter='" & gembrugernavn & "' Where ID="& request.form("blogid")
Avatar billede totalpc Seniormester
23. maj 2008 - 14:29 #14
Tak skal I have begge 2
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:35 #15
Og tak for point! :)
Avatar billede softspot Forsker
23. maj 2008 - 14:41 #16
Tak for point :)