Avatar billede kak Nybegynder
21. maj 2008 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenkæde data fra CMS med design

Jeg har "leget" lidt med noget simpelt CMS system til forskellige formål. De fleste gange har jeg via CMS systemet oprettet sider, og gemt indholdet i en database. I frontend har jeg så lavet en side, der indeholder selve designet, og på den side er der en iframe, hvor src'en er en side, der henter indholdet til den relevante side i databasen.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om ikke der findes bedre løsninger? F.eks. vil Google jo ikke umiddelbart se indholdet at den side, der hentes i iframen.

Hvilke muligheder er der, og er der en måde som er "standarden" for de fleste CMS systemer?
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 21:31 #1
Jeg mener nu nok, at Google kan læse indholdet, men der er nogle helt andre faldgruber ved brug af IFrame. Udover at det er forældet i de fleste standarder.

Hvorfor kigger du ikke på SSI (Server Side Includes):

<!--#include virtual="/mappe/fil.asp"-->
Avatar billede kak Nybegynder
21. maj 2008 - 21:36 #2
Det er netop det jeg er ude efter... alternative (og bedre) metoder :-)

Er det sådan man "normalt" gør, for at kæde frontend og backend sammen (altså hente indholdet fra CMS til frontend)?
Avatar billede kak Nybegynder
28. maj 2008 - 16:00 #3
w13 vil du oprette et svar, så du kan få point?!
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2008 - 18:35 #4
Hov, jeg havde vist ikke lige fået mail om dit indlæg.

Ja, det gør man som regel på den måde.

Og her er et svar! :)