Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Svane kød?

Heeej alle, jeg og min familie kunne godt tænke os at spise svane kød til mortens-aften næste år. Vi er blevet enige om allerede nu at prøve på at skaffe det, da det sikkert er svært. Nogle der kan hjælpe os med dette?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:36 #1
hehe det var da et vanvittigt spørgsmål...

Svanen har været fredet i mange mange år så det er selvfølgelig ikke muligt. Måske du skulle overveje gråspurve med mindre de også er fredede? :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:36 #2
Jeg har fundet denne hjemmeside, som sælger svane kød,meeeen det er pænt dyrt. 999USD for en steak -.-
http://www.brentwoodtradinggroup.com/swanmeat.html
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:38 #3
NEJ! det er jo lagt fra det samme som en stor svane? Tænk også på hvor mange der skal slås ihjel for at mætte min familie ? hvis det var svane kød, var det højest én svane der skulle slagtes .....
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:41 #4
Jeg har fundet en anden side med svane kød som specialitet.
http://www.lobels.com/store/main/item.asp?item=123

Men jeg ville gerne høre fra jer folk derude som har prøvet det ? Hvordan smager det? Er det pengene værd ? osv osv.

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 12:41 #5
Nu er det jo også californisk.
Hvordan kommer man på at spise svanekød? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:43 #6
De svømmer jo rundt i søerne i københavn ? ... så tanken om at spise dem strejfer sku da en når man ser dem næsten hver dag ?
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 12:46 #7
Du ser vel også hunde og mennesker og biler? :)
Ej, jeg skal nok stoppe nu. Jeg har bare aldrig hørt om nogen, der spiste svanekød.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:48 #8
Jo men på hjemmesiden står der at det kun er de royale der spiser det. Det burde være muligt at skaffe ?
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 12:53 #9
Jeg bliver altså lige nødt til at spørge:
Ved du godt, at dette her er et IT-forum, og at du har spurgt under kategorien "Inspiration til Design"?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 13:00 #10
Jeg har haft den tvivlsomme ære at smage svanekød, tro mig det smager ad He...de til, hvis du insisterer så prøv med edderfugle i stedet, smagen er den samme, men prisforskellen er til at få øje på
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 13:05 #11
Mange tak for indformationen helgec :) du får de 150 point :P
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 13:23 #12
Nej jeg skal sgu ikke ha point, men husk, kun bryststykkerne og til dels lårene kan bruges, hvis du steger hele fuglen, så køb hellere lidt "Møller`s levertran"
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 13:32 #13
Ej mange tak :D nice informationer :)
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 14:52 #14
casperwandrup>> Så kan du oprette et svar selv og acceptere det. Så lukkes spørgsmålet og du får dine point igen. =)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 15:53 #15
okay er nu gjort :)