Avatar billede masteraaen Novice
19. maj 2008 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse slår til og fra

Hejsa.

Jeg har min bærbare opkoblet til mit trådløse internet. Det fungerer nogenlunde fint, men jeg har det problem at den bærbare cirka hvert 5. eller 10. minut pludselig taber forbindelsen og derefter automatisk selv tilslutter igen.
Det betyder, at jeg lige må vente nogle sekunder, før der atter er 'hul igennem', hver gang den gør det.

Jeg har fjernet alle andre netværk på listen over tilgængelige netværk, som den skal hoppe på.

Hvad er mit problem mon?

På forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. maj 2008 - 18:42 #1
At der netop er andre netværk tilstede, kan give interferens.

Prøv at skifte kanal.
Avatar billede masteraaen Novice
19. maj 2008 - 23:09 #2
Hvordan skifter jeg kanal? Mener du skifte til eet af de øvrige netværk?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. maj 2008 - 06:27 #3
Nej, jeg mener, at du skal logge på din router og vælge en anden kanal.

Nu ved jeg jo ikke hvilken router du har, men du finder det nok under Wireless Settings el.lign.
Avatar billede masteraaen Novice
20. maj 2008 - 09:50 #4
Det er en Belkin.
  Firmware Version
4.05.03
  Boot Version
2.01.09
  Hardware
F5D7230-4

Nu har jeg skiftet til kanal 2 og prøver om det hjælper. Jeg tog bare et tilfældigt tal...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. maj 2008 - 10:44 #5
Ja, du må prøve dig frem, men som udgangspunkt er kanal 1, 6 eller 11 bedst.
Avatar billede masteraaen Novice
08. august 2008 - 10:47 #6
Tak, det har hjulpet en smule. Smid venligst et svar... beklager forsinkelsen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. august 2008 - 11:06 #7
Her...