Avatar billede dasch87 Nybegynder
19. maj 2008 - 15:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook og exchange, hvordan?

Hej Eksperter
Hvordan kan jeg sætte mit outlook op til at synkronisere fra en exchange server? Når jeg kører konfigurations guiden i outlook 2007 og vælger exchange server så får jeg mulighed for at skrive exchange server navnet ind samt mit brugernavn, og så kan jeg kontrollere navnet. Når jeg trykker kontroller navn får jeg næsten med det samme fejlmeddelsen:
"Navnet blev ikke fundet. Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen."
Men jeg kan ikke få den online eller noget som helst. Hvis bare jeg trykker næste uden at kontrollere navnet får ejg en ny fejlmeddelse og outlook lukkes ned? Og jeg kan ikke få lov at omkonfigurere mit outlook.
På forhånd tak.
/Dasch
Avatar billede be_nice Juniormester
19. maj 2008 - 20:01 #1
Jeg går ud fra at du har alle relevante indstillinger og har adgang til netværket hvor exchange serveren kører - ellers skal du have assistance fra jeres administrator.
Du kan læse mere omkring synkronisering og fejlfinding her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP052422711030.aspx
http://support.microsoft.com/kb/842284/da
/Be_Nice
Avatar billede dasch87 Nybegynder
20. maj 2008 - 10:30 #2
tak for guides'ne., men jeg når desværre aldrig så langt. Jeg får aldrig oprettet en konto?
Ja jeg går da stærkt ud fra at jeg har alle relevante indstillinger.., jeg har ikke noget problem med at sætte telefoner op med active sync og nokia telefoner med mail for exchange. Derudover var der ingen problemer med at sætte det op på min mac med iCalender. Der var det bare at indtaste server adresse, brugernavn, adgangskode og så kører det.?
Avatar billede be_nice Juniormester
20. maj 2008 - 17:43 #3
Jeg har ikke adgang til Outlook 2007, så jeg kan ikke afprøve opsætning af denne til Exchange. Men hvis du har opsat telefon og mac, så bør der også være hul igennem til Outlook 2007.
Hvis jeg falder over en vejledning til denne opsætning kommer jeg lige tilbage - ellers er der måske en ekspert eller to der har løsningen lige på tungen.
Be_Nice
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
24. maj 2008 - 09:19 #4
Der er ingen forskel i opsætningen fra 2003 til 2007
Avatar billede be_nice Juniormester
24. maj 2008 - 15:46 #5
Og du siger at der skulle være hul igennem til de telefoner du har sat op til at hente mail, så det skal kunne spille hvis du følger vejledningerne.
/Be_Nice
Avatar billede dasch87 Nybegynder
25. maj 2008 - 14:04 #6
yep der er ingen problemer overhovedet med telefonerne..! Men det fungerer bare ikke med outlook:S
Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. juli 2008 - 10:16 #7
Ingen andre forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede be_nice Juniormester
27. september 2008 - 12:10 #8
Husk at lukke dit spørgsmål.
/Be_Nice
Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. oktober 2008 - 14:51 #9
Det er sandt, men jeg har faktisk lige her i går fundet ud af at man skal være connected via VPN første gang man opretter profilen i Outlook., derefter kan man lave sætte nogle indstillinger så man kan benytte det uden VPN fremover.
Men det er åbenbart kun med Outlook dette er nødvendigt.
Men tak for jeres forsøg.

/Daniel
Avatar billede CLN000 Nybegynder
24. maj 2012 - 18:58 #10
Da jeg har samme problem, vil jeg lige følge op i denne her gamle tråd. Jeg ved du fandt en mulighed med hensyn til VPN.. Men kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan sætte en outlook konto op uden at være på det interne domain, som man jo kommer med en VPN?..

Er der ikke nogle eksperter der ude der kan kringle den og give mig svaret, så jeg kan få sat mit op?..

På forhånd tak
Avatar billede CLN000 Nybegynder
27. september 2012 - 17:28 #11
Kan du fortælle hvad det er for nogle settings man skal sætte op så man ikke behøves vpn?