Avatar billede passiflora Juniormester
16. maj 2008 - 15:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af dot com domæne

Hejsa

Jeg har bøvl med at få flyttet et dot com domæne.

Ser jeg på whois får jeg at vide at
    Lock Status:      clientTransferProhibited

Hvad betyder mon det ...?

Hvad gør jeg for at komme vidre ...

Søren
Avatar billede leif Seniormester
16. maj 2008 - 15:33 #1
Du skal fortælle din gamle udbyder at du ønsker at flytte så vil du få udleveret en kode som skal oplyses til din nye udbyder for at kunne igangsætte flytningen.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. maj 2008 - 15:50 #2
Og meldingen Lock Status: clientTransferProhibited skal jeg ikke bekymre mig så meget om ...

Hvortil sendes den kode ...
Avatar billede leif Seniormester
16. maj 2008 - 15:58 #3
Til mig.......

Hvor skulle jeg vide det fra, da jeg ikke ved hvem din nye udbyder er, nogen steder skal den indtastet sammen med at du bestiller Transfer og andre skal have den på en mail.
Avatar billede leif Seniormester
16. maj 2008 - 15:58 #4
Beskeden ændrer sig når din nuværende udbyder låser domænet op for flytning.
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. maj 2008 - 16:57 #5
Fordi du skifter webhotel udbyder er det ikke nødvendigt at flytte domænet som en registrar flytning. Mange udbyder gør det for at tjene ekstra.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. maj 2008 - 17:18 #6
Hvis vi siger du vil flytte fra f.eks: one.com til f.eks surftown.dk, så beder du one.com om din auth kode, og om de vil låse dit domæne op til flytning.

Så sender du dette til din nye udbyder, som i dette eks. vil være surftown.dk.

Jeg vil evt. anbefale dig at flytte dit domæne til joker.com, meget billigere få du det ikke, og du for gratis dns hosting. Vil du have det på dansk, er der f.eks gratisdns.dk. Herefter har du 100% selv styr på dit domæne, og du kan bare flytte dit domæne hvis du bliver udvenner med en udbyder. Uden de skal hjælpe dig med at flytte det.
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. maj 2008 - 19:33 #7
Hvis du ønsker det som dalbjerg siger tilbyder www.intergate.dk gratis dns og her koster det heller ikke meget. Bruger dem selv.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. maj 2008 - 19:44 #8
Det rigtigt at jeg ikke behøver at flytte domænet, blot fordi hotellet flytter, ka' bare ikke rigtig enes med de nuværende ...

Af en eller anden grund er det ikke os der står som administrativ kontakt ... og det træls ... selvom vi står som ejer, kan vi ikke gøre ret meget uden at han accepterer det ...

Jeg har aldrig arbejdet med dns, er det simpelt nok ...?

Søren
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. maj 2008 - 08:31 #9
Hos intergate.dk står man selv som ejer, betalinger osv. Jeg ønsker heller ikke på mine domæner ikke at stå som dette. Min udbyder skal ikke stå på domænet.
Avatar billede passiflora Juniormester
02. juni 2008 - 12:49 #10
Jeg skal lige have uddelt nogle point.

Ikke at jeg har fået flyttet. Den mail med auth koden er ikke nået frem til udbyder. Og domænet "låses" atter af NETWORK SOLUTIONS i 2 mdr, eller man skal betale ...

Det smart.

Tak for hjælp og kommentar.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. juni 2008 - 13:08 #11
.
Avatar billede it-dk Nybegynder
02. juni 2008 - 16:08 #12
Normalt sendes auth kode til domæne ejeren med mindre din udbyder har skrevet deres navn på som ejer af domænet.