Avatar billede tbuch Juniormester
15. maj 2008 - 08:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bedste simple 3D program

Jeg leder efter et simpelt 3D program til at tegne i perspektiv alle mulige slags kasser - helt nøjagtigt leder jeg efter følgende

Et program hvor man på en eller anden kan anvende mål - f.eks. linjen skal være 30 cm

Jeg forestiller mig derudover at man enten tegner i 2D henholdvis enten hver af de tre sider (top-bund, sider, front-bag) eller alternativt de 6 sider en kasse beståraf. Så klikke man på en knap og vupti så sætter programmet siderne sammen i 3D og man får så mulighed for at se kassen fra alle sider og vinkler

Der er yderlig 50 point hvis man ligefrem kender til et gratis program som har disse funktioner
Avatar billede Kengun Praktikant
15. maj 2008 - 08:55 #1
Avatar billede tbuch Juniormester
15. maj 2008 - 10:43 #2
Hmmmm -  er umiddelbart ikke helt hvad jeg søger - jeg har simpelthen ikke tid til at læse flere alen hjælpefiler igennem på engelsk for at kunne overskue hvordan jeg laver dette her:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=scanimage001ju1.jpg

Beklager de usikre strøg ;-)
Avatar billede Kengun Praktikant
15. maj 2008 - 10:59 #3
hehe, men Sketchup er super simpelt at lære at bruge. Jeg har ikke læst nogen hjælpefiler igennem. Jeg er helt sikker på at din kasse kan nemt laves med Sketchup :p
Avatar billede tbuch Juniormester
15. maj 2008 - 11:02 #4
Okay - jeg har installeret programmet - kan du give mig et hint til hvordan jeg starter med at lave bunden som buer ind ad til sidst?
Avatar billede tbuch Juniormester
15. maj 2008 - 11:03 #5
Og har jeg egentlig noget at måle efter
Avatar billede mismis Nybegynder
18. maj 2008 - 12:56 #6
Et af det mere anerkente 3D programmer idag som er gratis
er Blender 3D fra blender.org

men dit spørgsmål er jo lidt relativt.

Da du som det lyder aldrig har arbejdet i 3D grafik.

3D er ikke noget du bare lige gør
og der er mange forskellige programmer og metøder at gøre det i alt efter hvad du ønsker men programmet er jo stadig kun et VÆrktøj til dig at skaber det du vil skabe
det er jo ikke programmet der skal gøre det , men dig i sig selv.

lidt ligesom at køre bil.

hvis du ikke har kørekort og ikke kan køre bil
så hjælper det jo ikke du bare for en anden bil der er lettere
du skal jo stadig vide hvordan og regler osv.

det drejer sig også om formålet og hvad du vil ende ud med for jeg
tror ikke du er parat til at gå ud og bruge mellem 10-40.000 kroner på at købe
et 3D program så du kan komme igang.  og hvis du ikke er det
så er blender nok den beste løsning for dig lige umiddelbart
og der findes også en del video tutorials til det.

jeg har selv lavet en stak video tutorials til det program jeg bruger til at lave mit 3D med og dem må du gerne kigge igennem på min side www.trhlogos.dk under Tutorials

det kan give dig lidt en ide om hvordan 3D bliver bygget op og teknikker bag det
så ved du lidt mere målrettet efter hvad du skal gå efter

mvh

  mis
Avatar billede mismis Nybegynder
24. maj 2008 - 00:06 #7
Lukke tid eller hvad ?

mis