Avatar billede morten-1981 Nybegynder
14. maj 2008 - 18:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hardware råd til filserver

Hej folkens...

Jeg skal have en server online, der primært skal bruges til at hoste billeder i størrelsen 50-500mb, som skal tilgåes ofte via nettet.

Hvad er vigtigst i den forbindelse? Selv gætter jeg på hurtige harddiske, da det vel ikke kræver den store hukommelse eller ret mange beregninger?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2008 - 00:44 #1
Hurtig net forbindelse !

En enkelt ganske almindelig billig hard disk er hurtigere end en 100 Mbit netværks forbindelse.
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 23:57 #2
Høhø, som arne_v skriver; hurtig forbindelse til internet :)

Men nu vi er i hardware, så sørg for at få sat raid op, således at du ikke er på bar bund, når disken en dag dør.

50-500MB? Er det filstørrelsen på eet billede? Bare nysgerrig...
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:59 #3
Blot husk at Raid er IKKE backup, men kun en extra sikkerhed hvis den ene disk ryger, men hvis det er Controlleren som smutter sig en tur og tager raidet med er raidet ikke meget værd
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 00:32 #4
leif

Korrekt, men nu var det jo altså også hardware vi snakkede om.