Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. maj 2008 - 21:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Concorde XAL database

Hej.

Jeg har lavet en hjemmeside i ASP.NET og det var så meningen at den skulle koble op på en gammel Concorde XAL database.

Problemet er så at jeg er kun vant til MS- og MY-SQL og har derfor ikke voldsom meget erfaringe med DSN osv.

Jeg har fået oprettede en virkede DSN på computeren der indeholder databasen, men hvordan ser connectionstring'en ud fra dette ?

Servernavn: Scorp-D.dk
DSN navn: test
User: testUser
Pass: testPass
Driver: Concorde XAL 32bit 2.01.00.03

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2008 - 23:32 #1
OdbcConnection con = new OdbcConnection("Dsn=test;");

bør kunne gøre det.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
12. maj 2008 - 00:15 #2
Serveren befinder sig ikke lokalt....
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2008 - 00:18 #3
DSN skal oprettes på client PC (og virke - jeg ved ikke om XAL ODBC overhovedet kan
connecte remote).
Avatar billede scorp-d Nybegynder
12. maj 2008 - 00:27 #4
Så er det lettest vel at jeg laver et program som uploader indholdet fra XAL til hjemmesidens database(MSSQL) når det bliver kørt...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2008 - 01:52 #5
Det var nok en glimrende metode.

Så kunne I også frasortere sensitive data som ikke må kunne tilgåes via nettet.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
12. maj 2008 - 10:35 #6
Nemlig... Du kan bare smide et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2008 - 15:07 #7
ok