10. maj 2008 - 00:20Der er
7 kommentarer og 1 løsning
TCP portkontrol i C++
Heus!
Jeg vil gerne vide om nogen har erfaring hvad angår kontrol af TCP (evt. også UDP) porte vha. C++? Det kan naturligvis lade sig gøre, men spørgsmålet går på om det er så avanceret at det er noget man virkelig skal i dybden med for at forstå? Det er min umiddelbare opfattelse - og ikke som det blot at arbejde med sockets - men jeg har ikke haft held til at finde noget dokumentation på området.
Jeg har været lidt for uklar - det beklager jeg. Jeg tænker nok på at kunne åbne dem i forhold til en firewall af en slags. På en normal Windows XP-maskine er det vel den indbyggede firewall der styrer computerens tilgængelighed på de forskellige porte udefra? Men jeg tænker også noget i stil med om man kan gøre noget ved en evt. routers indflydelse. Ikke at jeg forventer man kan "overskrive" routerens indstillinger, men en typisk arbejdsmaskine med en standard XP-installation uden tredjeparts-firewall og en default-indstillet router, er det nok bare at søge at oprette en socket-forbindelse til omverden?
Hvis du skal ændre på en software firewalls indstilling, så skal du have et API til dette.
Skal du rette i en ekstern router eller firewall skal du have en eller anden form for interface. Typisk laves det web baseret d.v.s. at du skal sende HTTP requests.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.