Avatar billede hulla Novice
09. maj 2008 - 19:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forum source code

Hej

Der findes så mange gratis forums man kan downloade og benytte selv på sin side. Jeg synes bare mange er lavet i php eller anden ikke .NET sprog.
Kender i til et godt "forum source code download", man gratis kan hente og benytte på ens egen side?

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2008 - 19:14 #1
DOTNETNUKE maaske
Avatar billede 2c Nybegynder
10. maj 2008 - 12:54 #2
YAF. Her: http://www.yetanotherforum.net/

Jeg har selv sat det op på denne side: http://ideudvikling.net/ under forum. Det tog mig kun et par timer. Det gode er, at det åbenbart kan integrere med ASP.NETs indbyggede authentichation.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. maj 2008 - 00:08 #3
hulla:
det er forholdsvis let at lave selv..
men selvfølgelig ofte lettere at finde færdigt..

2c:
udmærket forum du linker til, men må jeg hører hvorfor du har valgt at indsætte det som en iFrame på din side..?
det er ikke særlig kønt at man skal bladre 10000pt ned for at finde bunden.. :) (ihvertfald i firefox)
Avatar billede 2c Nybegynder
11. maj 2008 - 21:39 #4
Grunden er, at jeg bare lige ville have det op at køre. Jeg ville bare lige teste det, i forhold til et andet projekt jeg er i gang med. I første omgag forsøgte jeg at prøve at bruge den samme masterpage, men uden held. En pænere måde, kunne jeg forestille mig, kunne være at lave forumets default side, så den så ud som ens egen masterpage.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. maj 2008 - 22:07 #5
nu har jeg ikke hentet source koden til det,

men er det ikke muligt at lave siderne om til content pages..?
Avatar billede 2c Nybegynder
11. maj 2008 - 22:23 #6
Nu er det egentligt noget tid siden jeg har kigget på det. Men så vidt jeg husker, så tror jeg ikke at det er nogen god ide i praksis.

Jeg syntes jeg fandt nogen gode sider, på hvorledes man kunne integrere forumet på ens egen side, men jeg har ikke lige nogen links til det.

Men så vidt jeg husker, så bliver alt ting vist igennem  default siden. Så har man noget master layout, så kan man putte det på default siden.