Avatar billede jonas_h Nybegynder
09. maj 2008 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connection pool

Jeg har udviklet en .net web application, og er begyndt at få nogle "Connection pool timeout"...

Skal man i .net lukke sine database-connections efter brug ligesom i classic asp? Læste et sted, at dette ikke længere var nødvendigt, men ved ikke om timeouts er pga min kode eller blot webhottelet som er meget belastet for tiden.

Nogle som har input til dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2008 - 16:16 #1
JA !

Du kan enten kalde Close explicit - eller du kan bruge using statement, som saa kalder
Dispose som faar lukket.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
10. maj 2008 - 11:32 #2
Du kan også gå den dovne vej og bruge Enterprise Library fra Microsoft så skal man ikke tænke over den slags.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa480453.aspx

Hvis du ikke har prøvet det som arne_v beskriver så kan du gøre det sådan her:

using(DbConnection conn = dinProvider.CreateConnection())
{
  //En masse logik her.
}
Avatar billede jonas_h Nybegynder
12. maj 2008 - 15:31 #3
Talk for svarene :) Når man har brugt en SQLDataReader, skal denne så også lukkes eller er det nok at lukke sin connection?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2008 - 15:52 #4
Ja.

Ikke saa meget for at undgaa ressource leak. Faar du bare lukket connection, saa gaar det nok.

Men fordi man normalt kun kan have en aaben data reader paa en connection.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:37 #5
Tid at få afsluttet ger ?

Og et svar fra mig.