Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har Google snablen direkte nede i eksperten

jeg undre mig over at google kan finde indlæg umidelbart lige efter at de er blevet oprettet her på eksperten. Jeg mente ellers at google var flere uger om at snusse rundt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2008 - 13:26 #1
eksperten.dk er vigtigt nok til at de har "snablen" direkte ned i den. Det gælder så ikke for min blog ;(
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2008 - 17:23 #2
Google bruger _meget_ forskellige algoritmer til at søge i forskellige domæner og sider, nogle gennemsøges hvert sekund (nåeh ja, måske nærmere hvert minut eller noget !-), f.eks. cnn.com o.l., andre gennemsøges en gang i døgnet andre igen to gange om året, og deres valg er baseret på mange forskellige ting ...

-- eksempelvis er sitets vigtighed (page-rank !-) en afgørende faktor, men også f.eks. hyppigheden af registrerede ændringer spiller en væsentlig rolle, så du kan godt have et site, hvor vigtigheden er ekstrem høj, men sjældne registrerede opdateringer betyder, at der ikke indekseres så tit, omvendt kan du også have sites, der ikke har voldsomt mange links fra andre vigtige sider, men ofte opdateres, derfor indekseres de temmelig ofte ...

-- og Eksperten er nok et eksempel på det sidste, der linkes fra en del halv-vigtige sider, men næsten ikke fra rigtig vigtige sider, til gengæld er der opdateringer stort set hver gang, der forsøges indeksering !o]
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2008 - 15:52 #3
Du kan opnå det samme som eksperten. Her er hvordan du gør.

Kik i din log/statestik for dit web site, evt kik også på google webmasters tools for dit site for at finde ud af hvor ofte google bot kikker forbi dit site. Det vil sikkert være hver 14 dag eller hver måned.

Nu gør du det at du sørger for at hver gang botten kikker forbi så har du 1000 nye meget gode og indholdsrige sider klar til den og 1000 afdine gamle sider har fået mere indhold. Dette vil betyde at google begynder at komme oftere.

Hvis du nu sørger for at der HVER ENESTE GANG botten kikker forbi så er der nyt, så vil den til sidst kikke ind mange gange om dagen. Du skal dog være opmærksom på at dette holder op lige så hurtigt som du stopper med at fodre nyt indhold
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2008 - 18:48 #4
Hvis man har 1000 nye meget gode og indholdsrige sider hver dag, så har man formentligt
slet ikke behov for Google til at skaffes besøg ...

:-)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2008 - 08:07 #5
sjovt nok, har google endnu ikke en link til denne tråd!
OK dem der har lyst smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 15:18 #6
.zip