Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. maj 2008 - 00:32 Der er 3 kommentarer

Hvad hedder dette "doPostBack"?

Hejsa, jeg faldt lige over siden: "http://www.artodesign.dk/Site/?s=2481".

Når man trykker på en menu til venstre, kan du se linket bliver f.eks: "java script:__doPostBack('ctl02$rep_Navigation$ctl01$But_PageLink','')"

Hvad hedder denne funktion i ASP.NET, da jeg syntes det er ligesom noget ajax-værk. Den refresher kun indholdsboksen, og ikke hele siden.

Hvad hedder dette i asp.net, og har du eventuelt en artikel til at læse om det, til at komme i gang?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
08. maj 2008 - 09:02 #1
Det er helt generelt metode i asp.net at dine kontroller sender postback tilbage.
Det som gør at han kun refresher indholdet er at han sikkert benytter sig af AJAX.NET og et updatepanel. Du kan læse mere om det på http://ajax.asp.net, hvor du også finder guides til at komme igang.
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2008 - 09:17 #2
for mig at se refresher hele siden og ikke kun indholsboksen - det går bare så hurtigt at man ikke lægger mærke til det.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
08. maj 2008 - 09:52 #3
Det skal dog lige nævnes, jeg ikke har set siden. Det beklager jeg, men min kommentar gik jeg ud fra at der kørte noget ajax. ;)