Avatar billede super-mann Juniormester
05. maj 2008 - 23:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Samme domæne til to servere (hhv. e-mail og web)

Hej

Ganske enkelt som overskriften beskriver - kan jeg, når jeg har eget domæne, få peget i to retninger så e-mails kommer hos én udbyder og selve min hjemmeside ligger hos en anden udbyder.

Er dette muligt?

//super-mann
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2008 - 23:09 #1
Ja
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 23:09 #2
Ja.

En www.foobar.dk og og MX recorden for foobar.dk er helt uafhængige.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2008 - 23:10 #3
Du beder udbyderen du har domænet hos om at pege A record (web) til den IP du modtager fra den udbyder som du har hjemmesiden hos.

Du beder dem så om at pege MX records (mail) hen til den udbyder hvor du har valgt at have mail hos.
Avatar billede super-mann Juniormester
05. maj 2008 - 23:27 #4
Super duper - fedt.. Hvis I begge smider et svar, kaster jeg lidt point efter jeg. Så vil jeg begynde at udforske det andet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2008 - 23:29 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 23:35 #6
svar
Avatar billede super-mann Juniormester
19. juli 2008 - 17:24 #7
arne_v --> Mangler et "rigtigt svar" fra dig, før jeg kan give dig point og lukke dette spm.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 17:38 #8
kommer her
Avatar billede super-mann Juniormester
19. juli 2008 - 17:44 #9
Og hermed point givet :-)